טיפול אצל שיננית – תדירות, טיפולים וחשיבות

כבר מגיל צעיר מחנכים את הילדים במסגרות השונות לתחזק את בריאות השיניים ולשמר את בריאות הפה. מדובר על חשיבות עליונה, שבאה לידי ביטוי בביקורות שגרתיות אצל רופא השיניים, טיפולים שונים המתבצעים לאחר בדיקות מעמיקות ובעיקר תחזוק עצמאי של כל אדם.

אחד הטיפולים החשובים ביותר המתבצעים במרפאות השיניים הוא טיפול שיננית. טיפול שיננית רלוונטי לכולם – מילדים קטנים, דרך נערים ואנשים בוגרים ועד אוכלוסיות מבוגרות יותר. הטיפול שאורכו כחצי שעה לערך, מסייע לכם בכמה היבטים:

  • ניקיון כללי של השיניים
  • גירוד אבנית שהתפתחה על השיניים
  • הסרת שכבות של חיידקים
  • ניקוי מעמיק עם חוט דנטלי
  • טיפול מנע לבעיות חניכיים

דלקות חניכיים: מתמודדים איתן בטיפול אצל שיננית

ישנם אנשים המעידים על כאבים עזים בחניכיים. הסימפטומים צפים בדמות נפיחות, דימום בזמן הצחצוח ותחושה גדולה של חוסר נוחות.

דלקות בחניכיים ידועות היטב לרופאי השיניים והשינניות גם יחד, כאשר הסיבה היא הצטברות של חיידקים על השיניים. טיפול שיננית יכול בהחלט להיות טיפול מנע יעיל מפני דלקות אלו.

טיפול אצל שיננית בהחלט יכול לעזור לכם, השיננית לא רק מבצעת טיפול אקטיבי בתוך הפה, אלא שהיא גם מעניקה לכם כלים לתחזוק נכון של השיניים. כך לדוגמא, תוכלו לקבל הסבר על ניקוי בריא באמצעות החוד הדנטלי, צחצוח בצורה נכונה שמרחיקה את החיידקים ולא "מורחת" אותם, ובמקרים הנדרשים גם המלצה לאמץ משחות או תכשירים מסוימים בהתאם למצב המטופל.

טיפול שיננית אצל גל שן

"לא כואב לי כלום, למה לבוא לטיפול שיננית?"

בעוד ישנם המטופלים המגיעים לטיפול קבוע אצל השיננית במטרה לתחזק, למנוע ולשמר, גם ישנם אלו המגיעים אל השיננית רק בעת שהם חשים כאב עז. למרות שהשיננית יכולה להעניק לכם מענה עם הופעת הכאב ואף להקל עליו, דעו כי תוכלו למנוע אותו מראש.

העובדה כי אתם לא חשים כאב ברגע נתון לא אומרת כי אתם לא סובלים מהצטברות של חיידקים או בעיות בחניכיים. הכאב הוא התוצאה – הסימפטום שמופיע אצלכם, כאשר עד להופעתו ישנה בעיה שככל שמזניחים אותה, רק מתעצמת.

טיפול שיננית אצל גל שן – בשם האסתטיקה

אין אדם שהחיוך שלו לא חשוב לו. הטיפול אצל השיננית אם כן תורם לכם גם בכל הקשור לטיפוח החיוך שלכם ושמירה על האסתטיקה שבפה. אמנם לא מדובר על טיפול של הלבנה, אך בהחלט ניתן לראות שיפור בנראות השיניים לאחר שמסירים את החיידקים והאבנית.

המראה של השיניים הופך להיות "שקוף" יותר וקורן יותר, זאת הודות להסרת השכבה שאינה נחוצה על השן.

"טיפול אצל שיננית יכול לסייע עם ריח לא נעים בפה"?

בהחלט. חשוב לציין כי אין סיבה אחת לריח רע מהפה, כאשר הסיבות יכולות להיות תחזוק לא נכון, ריח שמקורו בקיבה, תזונה מסוימת או ריקבון של השן. עם זאת, המון פעמים הסיבה לריח הלא נעים שיוצר מבוכה גדולה היא החיידקים.

לאורך הטיפול המתבצע, מוסרת שכבת החיידקים הלא רצויה, וכך ניתן ליהנות מריח רענן ובריא יותר.

תדירות טיפול שיננית – על כמה טיפולים מומלץ?

כל מטופל מקבל המלצה שונה בהתאם למצב השיניים והפה. עם זאת, כל עוד מדובר על טיפול תחזוק בסיסי, טיפול שיננית מומלץ כ-3 פעמיים בשנה, בכל ארבעה חודשים. בסיום כל טיפול שיננית אצל גל שן, תוכלו לתאם כבר את הטיפול הבא וכך לשמור על שגרת תחזוק בריאה תחת מעקב.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »