מחייכים שוב: שיניים תותבות קבועות

ישנם חיוכים ששווים מיליון דולר, אך בכדי לזכות בחיוך שכזה לא באמת צריך לשלם סכומי עתק. לא מעט אנשים – מצעירים ועד מבוגרים, סובלים משיניים חסרות בעקבות סיבות שונות.

שיניים חסרות פוגעות באותם אנשים בכמה מישורים:

  • פגיעה בביטחון העצמי
  • קושי ממשי לגרוס את המזון
  • פגיעה אסתטית

ישנם תהליכים שונים ומתקדמים באמצעותם ניתן לתת מענה לאנשים הסובלים משיניים חסרות. עם זאת, ישנן כמה בעיות עיקריות בתהליכים שכאלו שכדאי לקחת בחשבון:

  • מדובר על פרוצדורות יקרות יותר
  • התהליך יחסית ארוך
  • השיקום לא בהכרח קל
  • לא ניתן לדעת בוודאות מה יהיו התוצאות

אחד הפתרונות המוצעים על ידי רופאי השיניים הוא פתרון של שיניים תותבות קבועות (לעומת שיניים תותבות זמניות). בשונה מפתרונות אחרים שזוכים אולי ליחסי ציבור טובים יותר, דווקא השיניים התותבות סובלות מדעות קדומות שונות. הסיבה? העובדה כי הן נשלפות ולא קבועות בפיו של המטופל. לצד שיטות של שיניים תותבות זמניות, גם ישנה שיטה של תותבות קבועות!

שיניים תותבות קבועות: גם אתם יכולים לחזור לחייך!

החיוך שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם בכל מקום אליו אתם מגיעים. כשאתם נהנים משיניים מלאות ובריאות, אתם מחייכים בפה מלא. וכשלא? ישנה מבוכה גדולה שהמון פעמים גורמת לכם להיות שקטים יותר בחוגים חברתיים – רק בכדי שלא תצטרכו לפתוח את הפה. שיניים תותבות קבועות או שיניים תותבות זמניות הן המענה עבורכם!

שיניים תותבות קבועות יכולות למלא את מקומה של שן חסרה אחת, או לחילופין מספר שיניים בפה. בשונה ממה שניתן לחשוב כי מדובר על "פלטות" סטנדרטיות מוכנות מראש, השיניים התותבות מעוצבות לפי המידות הנדרשות ובהתאמה אידיאלית למבנה הפה והשיניים של המטופל.

המיתוס הוא שהשיניים התותבות פחות עמידות, יוצרות בעיות וכי צריך להחליף אותן אחת לכמה שנים. המציאות עם זאת, שונה מהמיתוס: השיניים יכולות לשרת את המטופלים לשנים ארוכות, כאשר התאמה של שיניים חדשות תתבצע רק במקרים בהם מתרחשים שינויים פיסיים במבנה החניכיים (לרוב, עם קצב ההתבגרות).

שיניים תותבות קבועות – לכל אחד?

למרות שניתן לייחס את השיניים התותבות זמניות וקבועות לאוכלוסיה מבוגרת בלבד, ישנם גם אנשים צעירים שעוברים את התהליך ומביעים שביעות רצון גבוהה. על מנת שיהיה ניתן ליישם את השיטה הספציפית של שיניים תותבות קבועות, נדרשות גם שיניים בריאות בפיו של המטופל, שכן התותבות מחוברות אליהן.

קביעת שיטת הטיפול תיקבע על ידי הרופא המטפל, זאת לאחר בדיקות מקדימות בפיו של המטופל. המטרה היא להתאים את השיטה האידיאלית שתבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

ריפוד תותבות | שיניים תותבות קבועות

החיוך שלכם לא צריך לקרוע לכם את הכיס – שיניים תותבות קבועות אצל גל-שן

אכן, ישנן שיטות מתקדמות יותר מבחינה טכנולוגית למלא את החוסר של השיניים. הבעיה הגדולה היא שאותן שיטות מאד יקרות, כך שאנשים צריכים להחליט: האם לבצע את התהליך ולסיים אותו עם חור בכיס, או פשוט לוותר על התענוג ולהישאר עם שיניים חסרות.

השיטה של שיניים תותבות קבועות מאפשרת לכל אדם, בכל גיל ובכל סטטוס, ליהנות מחיוך מלא ומשיניים הממלאות תפקיד פרקטי. לא אחת, בעיקר באוכלוסיות מבוגרות יותר, מוצאים עצמם אנשים עם שיניים חסרות מוותרים על מזון מוצק רק מאחר והם לא יכולים לגרוס אותו.

שיטת השיניים התותבות הקבועות שמה סוף לייסורים ולחוסר הנוחות.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »