כתרים לשיניים ללא מתכת – מדוע הם מומלצים?

ישנם טיפולי שיניים שבהם עושים שימוש בכתרים. מטרתו של כתר לשן היא להיות כיסוי ומגן לשיניים פגועות או סדוקות, ונעשה בהם שימוש לאחר טיפולי שורש או טיפולים של השתלות שיניים.

הודות לכתרים, ניתן למזער משמעותית את הסיכוי לזיהומים שונים בעתיד, שיכולים להביא עד למצבים אקוטים של אובדן שיניים.

איך כתר לשן בנוי?

לכל כתר ישנן 2 שכבות שונות:

  • השכבה הראשונה היא השכבה החיצונית
  • השכבה השניה היא זו הנמצאת בתוך הכתר עצמו

בשנים האחרונות רופאי השיניים המובילים דוגלים בשימוש אך ורק בכתרים לשיניים ללא מתכת. כשמטופלים עוברים טיפולי שיניים, המטרה שלהם היא אמנם ליהנות מבריאות בחלל הפה, אך זאת מבלי שנגרם כל נזק אסתטי-חזותי ע"י הכתר לשן. 

מה שקורה עם אותם הכתרים המכילים את המתכת, הוא שנוצר מעין קו אפור בין החניכיים והשן, שיוצר תחושה של חלל מוזנח. לכן, הנטייה כיום היא להיצמד לכתרים ללא מתכת – זאת הודות לתכונות שלהם גם במישור הפרקטי וגם במישור הוויזואלי.

בחירת כתרים לשיניים – לאחר בדיקת רופא שיניים

כל מטופל המגיע למרפאת השיניים עובר סט של בדיקות. בכדי להבטיח טיפול איכותי, ממוקד ויסודי, יש לבצע מניפה רחבה של בדיקות. לאורך הבדיקות, ניתן לשלול חששות מסוימים, לעלות על בעיות שונות, אך בעיקר ניתן להתאים לכל מטופל אינדיבידואלית את תכנית שיקום הפה המתאימה לו.

בחירת הכתר אם כן מבוססת על הפרמטרים הבאים

  • התאמת הכתר אל המטופל
  • הציפיות של המטופל מהטיפול
  • חוות הדעת המקצועית של רופא השיניים

הכירו גם אתם: כתרים לשיניים ללא מתכת

טיפול שיניים מוצלח מכיל בתוכו הצלחה בשני המישורים: הפרקטי-בריאותי והאסתטי. כיום, טיפול שיניים המבוצע מבלי מחשבה על האסתטיקה של הפה, לא יכול להשביע את רצונו של המטופל. הודות לכתרים לשיניים ללא מתכת – כתרי החרסינה והזירקוניה, ניתן להגיע לתוצאות נפלאות.

כתרים לשיניים
כתרים לשיניים ללא מתכת

 

כתרים לשיניים ללא מתכת – מדוע הם מומלצים?

כתרים לשיניים ללא מתכת – אילו סוגים קיימים:

  • כתר המבוסס אך רק על זירקוניה
  • כתר המשלב בתוכו גם זירקוניה וגם חרסינה

מלבד הפגיעה החזותית, ישנם חסרונות נוספים לכתרים עם מתכת?

התשובה חיובית. מעבר לפגיעה החזותית שהמון פעמים גורמת למטופלים ולרופאים גם יחד לחפש אחר חלופות אחרות, חשוב להבין כי המתכת מסוכנת גם בריאותית. כך למשל, במקרה בו המתכת בכתר לשן תגיע למצב בו היא מחלידה. אותה חלודה הופכת להיות קבועה בחלל הפה, כאשר החשש האמיתי הוא שהיא תגרום לדלקת באזור החניכיים.

לכן, המלצת רופאי השיניים היא כתרים לשיניים ללא מתכת. אותם כתרים נחשבים כחזקים יותר, והם אלו המספקים את התוצאה הטובה ביותר – חזותית ובריאותית. כמו כן, איכות הכתרים באה לידי ביטוי בכך שהם אינם סופגים אליהם בקלות כתמים כדוגמת כתמי קפה ועישון.

אחרי טיפול שיניים מעמיק, גם לכם מגיע לחייך

הכתרים לשיניים בהם עושים שימוש הם חלק בלתי נפרד מתהליכים של "שיקום הפה". לאחר שהמטופל משקיע את מיטב כספו ואת זמנו בטיפולי השיניים, מגיע לו לחייך ללא כל בושה.

נראות המתכת של כתר לשן המשתקפת באזור החניכיים יוצרת מבוכה גדולה, עד לכדי מצב אבסורדי שלאחר הטיפול המעמיק – המטופל נמנע מלחייך.

הכתרים האיכותיים בהם עושים שימוש כיום מעניקים נראות חדשה לשן – קורנת, חיונית ובריאה. הכתרים מותאמים למבנה הלסת של כל מטופל בצורה אינדיבידואלית, והודות להם ניתן ליהנות שוב משיניים חזקות ומתפקדות

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »