שיקום הפה עם כתרי הזירקוניה

אם גם אתם התעניינתם בעבר או בהווה על טיפול שיניים באמצעות כתרים, סביר מאד להניח כי רופא השיניים המטפל המליץ לכם על כתרי זירקוניה, ולא במקרה. מדובר על כתרים שזוכים ביחסי ציבור נפלאים, והם מצדיקים את מעמדם ככתרים העמידים, האיכותיים והאסתטיים ביותר.

כתרי הזירקוניה מעובדים במחרטה ממוחשבת, כאשר הכתר מעוצב באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות. בשונה מכתרים אחרים, כתרי הזירקוניה מבוססים על תהליך מורכב ויסודי יותר, בין היתר מאחר ונדרשת מיומנות רבה בכל הקשור לתכנון הכתר, תוך בקיאות ושליטה בתוכנות הנדרשות.

הודות לכתרים, יכולים המטופלים הסובלים משיניים שבורות, סדוקות או רקובות, ליהנות מנראות אסתטית מאד לשן. לעתים, מספיקה שן אחת בלבד בכדי לפגוע באיכות החיים – עם קשיים בגריסת המזון או בדיבור. הכתרים, המכסים את השן ומקיפים אותה, מחזירים אותה לתפקוד מלא תוך טיפוח הנראות האסתטית שלה.

המקרים בהם ימליץ רופא השיניים על טיפול באמצעות כתרי הזירקוניה:

  • כתר לאחר טיפול שורש כאשר השן נחלשת וזקוקה לכיסוי על מנת למנוע מצב שהיא נשברת.
  • הכתר כפתרון אסתטי לשיניים שבורות או סדוקות (כאשר השן הופכת אפורה).
שיקום הפה עם כתרי הזירקוניה

אז למה דווקא כתרי הזירקוניה?

כיום רופאי השיניים עושים שימוש בכתרים שונים, אך כתרי הזירקוניה מסתמנים כמומלצים ביותר, ולא במקרה. מה הופך את כתרי הזירקוניה לנחשקים והמומלצים ביותר?

  • ראשית, נראות הכתרים. כל מטופל מצפה לתוצאה האסתטית המרשימה ביותר. ניתן להגיע לתוצאות נאות עם כתרים אחרים, אך כתרי הזירקוניה מייצרים את הנראות האידאלית. הסיבה היא מאחר והכתר משתלב בהרמוניה מושלמת עם השיניים הקיימות, כאשר הוא מאופיין בצבעים בהירים שדומים לצבע השן הטבעית. רק נסו לדמיין לעצמכם כתר על שן קדמית, כאשר צבעו אינו זהה לצבע השיניים הקיימות.
  • שנית, העמידות. לא מעט כתרים משנים את הצבע שלהם בהדרגה, אך כתרי הזירקוניה שומרים על צבע אחיד ולא משתנים. כך, אתם יכולים להיות שקטים כי לא תהיו זקוקים להחלפת הכתרים או לטיפולי אסתטיקה שונים בכתר בעתיד.
  • ולבסוף – העמידות. הכתר העשוי זירקוניה מעניק למטופלים ראש שקט כי מדובר על כתר מאד עמיד. תמיד ישנו החשש כי הכתר ישבר, ייפול או לא יתמוך את השן, אך כתר הזירקוניה ידוע בעמידות יוצאת הדופן שלו. כשמשווים את כתרי הזירקוניה לכתרי החרסינה, ניתן להבחין בבירור באיכויות של הזירקוניה שבשונה מהחרסינה שנוטה להיסדק, כתרים אלו מציגים עמידות יוצאת דופן.
שיקום הפה עם כתרי הזירקוניה

שלבי התאמת הכתר למטופל

לרוב, רופאי השיניים ימליצו שלא להתפשר על שילוב כתרי הזירקוניה בשיניים הנמצאות בפרונט. עם זאת, חשוב לציין כי ניתן ליישם כתרי זירקוניה בכל חלל הפה. את התאמת הכתר מבצעים באמצעות כמה שלבים חיוניים:

  • לקיחת מידות של השן באמצעות השחזה.
  • בחירת הגוון הנדרש המתאים ביותר לפה.
  • תהליך ייצור כתר הזירקוניה בהתאם למידות שנלקחו.
  • השלמת הטיפול: התקנת הכתר בפה המטופל.

האם ישנם חסרונות לכתרי הזירקוניה?

בכל הקשור לנראות הכתר ולפן הפונקציונאלי שלו הרי שאין כל חיסרון ראוי לציון, וכמטופלים אתם זוכים במניפה רחבה של יתרונות. עם זאת, חשוב לדעת כי בהשוואה לכתרים אחרים, כתרי הזירקוניה יותר יקרים. עם זאת, זכרו כי החיוך שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם, ועד שאתם עוברים תהליך משמעותי ויסודי של שיקום הפה, כדאי להשקיע את המיטב בכדי ליהנות מתוצאה איכותית ואסתטית.

רופא השיניים שלכם ישמח להמליץ לכם על תכנית טיפולים מותאמת אישית, התואמת את הצרכים שלכם, את התקציב שלכם ואת הציפיות שלכם. הדרך לחיוך המושלם שלכם מתחילה בפגישת ייעוץ עם רופא השיניים. בהצלחה!

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »