היתרונות של שיניים תותבות נשלפות

הדרך אל החיוך המושלם לעתים נראית רחוקה, לא נגישה ובעיקר מייסרת. המון פעמים מה שמונע מכם לטפל בשיניים שלכם ולהשיב לעצמכם את החיוך שלכם, הוא בעיקר מידע שגוי על טיפולים ומה שהם דורשים מכם. למרות שישנן כיום שיטות טיפול מתקדמות יותר, הרי שהביקוש לשיניים תותבות זמניות או קבועות אינו פוסק. מעבר לכך, לא אחת שיניים תותבות אף נמצאות מומלצות יותר על ידי רופא השיניים על פני טיפולים אחרים.

ישנם אנשים בגילאים שונים שסובלים ממחסור של שיניים. לעתים, ניתן לקשר אוטומטית בין מחסור בשיניים ובין גילאים מתקדמים יותר. עם זאת, גם אנשים צעירים שטיפלו בשיניים שלהם כל חייהם יכולים למצוא עצמם עם שיניים חסרות. שיניים תותבות נשלפות מסתמנות כפתרון הוותיק ביותר למקרים של מחסור בשיניים.

כשבוחנים שיטות שונות שמטרתן לסייע בהשלמת השיניים החסרות, מגלים כי לשיניים התותבות הנשלפות ישנם יתרונות ברורים ובולטים:

  • זמן טיפול קצר – מדובר במידה רבה על אחד היתרונות הבולטים והחשובים ביותר. כשלאנשים חסרה שן או מספר שיניים, הם רוצים להשיב לעצמם את החיוך כמה שיותר מהר. טיפולים אחרים (גם אם הם נחשבים יעילים יותר), אורכים יותר זמן. במקרה זה, החיוך נגיש!
  • מחיר נוח – כמו כן, ישנם מטופלים בעלי תקציב מוגבל. טיפול של שיניים תותבות נשלפות נחשב לטיפול הזול והנגיש ביותר בהשוואה לכל הטיפולים האחרים שבאמצעותם ניתן להשלים שיניים חסרות.
  • טיפול ותיק עם מוניטין ידוע – מאחר ומדובר על שיטה מאד ותיקה, יכול רופא השיניים להמליץ למטופל על שיניים תותבות נשלפות. ככל שהטיפול יותר נפוץ, כך ישנם תקדימים שונים שניתן ללמוד מהם, ניתן לקבל חוות דעת ממטופלים אחרים, שביעות הרצון מהטיפול ידועה וכיוצא בה.
היתרונות של שיניים תותבות זמניות

שיניים תותבות זמניות וקבועות – מה ההבדל בין סוגי התותבות?

השיניים התותבות מעניקות מענה זמני וקבוע למטופלים, וחשוב להכיר את ההבדלים:

  • שיניים תותבות קבועות – מטרתן להיות פתרון קבע בפה המטופל. כלומר, אין טיפול המשך לאחר שילוב השיניים אלא שזהו התחליף למחסור בשיניים הטבעיות בפה המטופל.
  • שיניים תותבות זמניות – מדובר על פתרון זמני בלבד, כאשר תכנית הטיפולים כוללת בתוכה טיפול המשך למחסור בשיניים. לרוב, טיפול המשך בדמות שיניים תותבות קבועות שישתלבו בשלב מאוחר יותר.

תחזוק השיניים התותבות – מה חשוב לדעת?

אחת הבעיות הגדולות ביותר שבשיניים תותבות היא חוסר המודעות של המטופלים לשגרת התחזוק הנדרשת. מאחר ומדובר על שיניים תותבות ולא על שיניים טבעיות, ישנם אלו הסבורים כי אין כל צורך בתחזוק שוטף שלהן. בפועל, יש להתייחס לשיניים התותבות כעל שיניים לכל דבר ועניין. אז איך מחזקים את השיניים?

  • ראשית, מומלץ לנקות אותן בעזרת טבליות מותאמות לניקוי תותבות
  • כדאי לנקות את השיניים התותבות באמצעות מברשת עדינה. שימו לב: הניקוי צריך להתבצע לאחר שליפתן מהפה באמצעות חומר ייעודי. יש לנקות אותן על גבי משטח ולא להחזיקן באוויר (מהחשש כי הן יפלו וישברו).
היתרונות של שיניים תותבות נשלפות

יש להיצמד להוראות רופא השיניים, ולזכור: בעת שמזניחים את הטיפול בשיניים התותבות, אתם מבססים סביבה נוחה לדברים הבאים:

  • התפתחות של פטריות וחיידקים
  • הצטברות אבנית על השיניים
  • ריח רע מהפה

רגע לפני: האם לשיניים תותבות זמניות/קבועות יש גם חסרונות?

השיטות הקיימות כיום להשלמת שיניים חסרות מתקדמות יותר בהשוואה לשיניים התותבות. לכן, חשוב שתהיו ערים גם לחסרונות המגולמים בשיטה:

  • השיניים לא מעוגנות ללסת, כך שישנה תחושת של חוסר ביטחון
  • ישנו חשש להתפתחות פצעים באזור הלסת
  • ישנו חשש כי השיניים יזוזו מאחר הן לא מקובעות ללסת
  • ישנם מטופלים המדווחים על ריח לא נעים מהפה

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »