לחייך מכל הלב לאחר סתימות אסתטיות

צחצוח השיניים, ניקוי בחוט דנטלי ותזונה נכונה בהחלט יכולים להפחית את הסיכוי כי תסבלו מחורים בשיניים. כל עוד טיפולי מנע שונים לא סייעו לכם ואתם אכן סובלים מחורים בשיניים, דעו כי אין כל סיבה להסתפק בסתימות שפוגעות בחיוך שלכם. כידוע, הסתימות "הקונבנציונאליות" הן בצבע מתכתי, כך שהן בעלות נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה.

כל עוד מדובר על שיניים אחוריות עוד ניתן לעשות בהן שימוש. מה קורה בעת שאתם זקוקים לסתימות בשיניים קדמיות? המענה האיכותי עליו ימליצו רופאי השיניים יהיה הסתימות הלבנות. סתימות אסתטיות לשיניים קדמיות מאפשרות לכם ליהנות מפתרון פרקטי וגם מפתרון אסתטי. אז מה אתם צריכים לדעת על סתימות לבנות?

הסתימות האסתטיות הלבנות: מחייכים ללא בושה

הסתימות הכסופות המוכרות לקהל הרחב אמנם מעניקות את הפתרון הפרקטי הנדרש, אך בכל הקשור לאסתטיקה הרי שהן גם לא תורמות וגם מייצרות נראות מרושלת ומוזנחת. הטכנולוגיה המתקדמת בתחום רפואת השיניים מנגישה גם את הסתימות הלבנות. בעבר, החשיבות לאסתטיקה הייתה מזערית, כאשר רופאי השיניים רצו בעיקר לתת מענה לכאבים ולבעיות כדוגמת עששת וכיוצא בזה.

האסתטיקה כיום היא משהו שאף מטופל לא ירצה להתפשר עליו, וכאן נכנסות לתמונה סתימות אסתטיות לשיניים קדמיות. את הסתימות הלבנות ניתן ליישם על כל שן – אחורית או קדמית, כאשר נעשה שימוש במספר חומרים שונים הנבחרים על ידי רופא השיניים.

לחייך מכל הלב לאחר סתימות אסתטיות

סתימות לבנות נחשבות לטובות יותר או פחות?

האפקט של הסתימות הלבנות משמר את האפקט של הסתימות הכסופות. למרות שניתן לחשוב כי הן "חלשות" יותר וכי הן שמות את הדגש יותר על אסתטיקה, הרי שאין זה נכון. הסתימות הלבנות עמידות לאורך שנים, כאשר מעטים המקרים בהם מטופלים מעידים כי הסתימה התפוררה להם. יתרונות נוספים לסתימה הלבנה:

  • הגוון של הסתימה משתלב בהרמוניה עם גוון השן
  • הן יעילות מאד לבידוד של חום וקור
  • החומר מהן עשויות נצמד לשן בצורה אידיאלית

יש לסתימה הלבנה חסרונות?

כשמציגים יתרונות, חשוב לתת גם שיקוף בהיר אודות החסרונות האפשריים של הסתימה:

  • החיסרון המשמעותי ביותר נעוץ דווקא בטיפול עצמו. על רופא השיניים לבסס סביבה כמה שיותר יבשה בפה המטופל. בזמן ביצוע הסתימה, יש להקפיד על סביבה יבשה שכן החומר מעט רגיש לרוק. לכן, חשוב שרופא השיניים שיבצע את הסתימה יהיה מיומן בעבודתו.
  • כמו כן, מחיר הסתימה מעט יקר יותר מהסתימה הכסופה. חשוב לזכור כי הסתימה עתידה לשרת אתכם לאורך שנים, כך שמדובר על השקעה ראויה שתטיב עמכם פרקטית ואסתטית גם יחד.
לחייך מכל הלב לאחר סתימות אסתטיות

הוראות רופא השיניים: המלצות לאחר ביצוע הסתימה

היצמדות שלכם להוראות רופא השיניים תבטיח סתימה איכותית:

  • הימנעות משתיה חמה וקרה כ-3 שעות לאחר ביצוע הסתימה
  • הימנעות משתיית קפה, תה ומשקאות ממותקים כ-24 שעות לאחר הסתימה
  • הימנעות ממזונות קרים וחמים ב-5 שעות לאחר הסתימה

בשונה מטיפולי שיניים אחרים הגוררים אחריהם תופעות לוואי, במקרה זה אתם יכולים להיות שקטים. תופעת הלוואי היחידה שיכולה להופיע היא כאב קל בשן בה בוצעה הסתימה. מדובר על תופעה לא שכיחה במיוחד, כאשר הכאב מאופיין יותר "כרגישות". על כל פנים, הרגישות אמורה לעבור תוך מספר שעות בלבד.

אז איך מונעים חורים בשיניים?

אלו מכם שרוצים להפחית את הסיכוי להתפתחות חורים, צריכים לנקוט בשגרת התחזוק הבאה:

  • צחצוח שיניים כ-3 פעמים ביום
  • ניקוי השיניים בחוט דנטלי לאחר כל ארוחה
  • הימנעות משתיית משקאות ממותקים
  • הימנעות ממאכלים הגדושים בסוכר

כדאי להגיע לבדיקה שגרתית אצל רופא השיניים פעמיים בשנה. כך, ניתן לזהות חורים בשלבים מוקדמים, מה שיכול למנוע מכם המון סבל ולטפל בהם כמה שיותר מהר.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »