הבהרת שיניים – גם אתם יכולים להתחיל לחייך

חיוך יפה לא מעיד אך ורק על שיניים מתוחזקות ובריאות, אלא שהוא גם מייצר נראות אטרקטיבית. ישנם לא מעטים ששמים בראש סדר העדיפויות שלהם את הטיפולים "הפונקציונאליים" יותר, ודווקא טיפולי האסתטיקה בשיניים מקבלים תשומת לב פחותה. חשוב להבין כי למרות שטיפול שיניים מסוג הבהרת שיניים מעניק "רק" מראה קורן יותר לשיניים, הרי שבכוחם של טיפולים שכאלו לחזק את הביטחון העצמי ואת התחושה הכללית.

בעבר הלא כל כך רחוק, היו התנגדויות שונות שלא לעשות את טיפולי ההבהרה, בעיקר על בסיס טיעונים כלכליים. כיום לעומת זאת, מאחר וישנן מספר שיטות לביצוע הבהרת שיניים (כולל הבהרה ביתית), הרי שטיפול אסתטי זה נגיש יותר – כאשר התוצאות נותרות מרשימות.

הבהרת שיניים אל מול הלבנת שיניים – מה ההבדל?

לעתים, ישנו בלבול בין טיפול הבהרת השיניים ובין הטיפול שבמידה רבה זוכה ליותר יחסי ציבור – הלבנת השיניים. טיפול של הבהרת שיניים המתבצע במרפאת השיניים, לא שם לעצמו למטרה להלבין את השיניים, אלא להבהיר אותן. טיפולי ההלבנה מתמקדים במטרה להפוך את השנים לבנות, בעוד טיפולי ההבהרה מתמקדים בשינוי גוון צבע השן.

הבהרת שיניים – גם אתם יכולים להתחיל לחייך

מה חשוב לדעת כבר בשלב זה על טיפולי הבהרת השיניים?

  • ניתן לבצע הבהרת שיניים במרפאת שיניים וגם על בסיס טיפול ביתי.
  • התהליך לא פוגע בשן (לא מחליש אותה או מסיר ממנה שכבות).
  • אין תופעות לוואי לטיפולי הבהרת השיניים.
  • טיפולי הבהרת שיניים דורשים בתחזוקה.
  • ניתן לבצע את הטיפולים אך ורק בפה בריא עם שיניים בריאות.

הבהרת שיניים ביתית אל מול הבהרה במרפאה – מה אתם צריכים לדעת?

אלו מכם שרוצים להבהיר את השיניים בכותלי הבית, יוכלו לעשות זאת. הטכניקה מבוססת על סיד הלבנה, כאשר התהליך דורש מכם להתמסר לתקופה של בין חודש לחודשיים בממוצע. את הסיד יש להניח על השיניים לפרק זמן משתנה ביום (יומלץ על ידי רופא השיניים), כאשר לרוב מדובר על בין שעה וחצי לשלוש שעות ביום.

הבהרת השיניים במרפאת השיניים לא מתבצעת על ידי סיד, אלא באמצעות לייזר או עם מערכת הלבנה מנורת LED/UV (אור כחול). בשונה מהטיפול הביתי שבו עליכם להתמסר לתהליך ארוך יחסית, כאן מדובר על טיפול המבוסס על מספר סבבים שונים, כאשר כל אחד מהם אורך כ-15 דקות לערך. מספר הסבבים המומלץ עומד על כשלושה, אך לכל מטופל תותאם תכנית טיפולים מדויקת יותר בהתאם למטרותיו וגוון השיניים שלו. בסך הכל, מדובר על תהליך קצר במרפאת השיניים שנע בין 45 דקות לשעה וחצי.

הבהרת שיניים – גם אתם יכולים להתחיל לחייך

איך קרה וצבע השיניים שלכם השתנה?

אנשים שמעוניינים לעבור טיפולי הבהרה בשיניים, מעוניינים בדבר ספציפי: להשיב לעצמם את גוון השיניים הטבעי שלהם. ככל שמתבגרים, כך עולה הסבירות כי צבע השיניים הטבעי יתחלף בצבע אחר, כאשר אורח החיים אליו כל אחד נצמד משפיע במידה רבה על גוון השן. מה יכול להשפיע על שינוי הצבע בשיניים?

  • שתיית אלכוהול מרובה
  • שתיית קפה ותה
  • עישון בתדירות קבועה
  • מחלות כרוניות שונות
  • שינוי צבע בעקבות תופעות לוואי של תרופות

כדאי להשתמש במשחת שיניים להבהרה?

כיום מוצעים לקהל הרחב שלל תכשירים שונים המבטיחים להבהיר את השיניים. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי שימוש במשחת שיניים (גם אם מדובר על שימוש על בסיס יום יומי), לא בהכרח יוביל אתכם אל התוצאות להן אתם מצפים. היתרון שבמשחות האלו הוא בעיקר במחיר הנגיש שלהן שנוח לכל כיס, אך החומר הפעיל בתוכן שאכן אמור להבהיר את השיניים אינו רב. לכן, במידה ואתם מעוניינים בטיפול הבהרה איכותי ואפקטיבי, יש לפנות אל מרפאת השיניים.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »