מהו ציפוי שיניים? המדריך המלא

גם אתם נחשפתם ככל הנראה (ויותר מפעם אחת), לפרסומות שבמרכזן חיוך קורן, זוהר וכזה שאתם בקלות יכולים לשער שערכו מיליון דולר. אם גם אתם חשבתם כי חיוך שכזה הוא נחלתן של הפרסומות בלבד וכי עלותו לא נגישה לכם, כדאי שתחשבו שוב. הודות לטכניקה של ציפוי שיניים המתבצעת במרפאות השיניים המובילות, גם אתם יכולים לחייך את החיוך שתמיד רציתם לחייך.

בעבר הלא כל כך רחוק, רפואת השיניים התמקדה כמעט ורק בטיפולים פרקטיים יותר, כאשר נראות השיניים נחשבה לחשובה פחות. כיום, ברור כשמש כי דבר אינו צריך לבוא על חשבון השני, ויתרה מכך – יותר ויותר אנשים מביעים את רצונם ליהנות מחיוך אטרקטיבי שיגרוף מחמאות. טיפולים אסתטיים בשיניים כוללים בין היתר את הציפויים הלבנים שהופכים כל חיוך לחיוך בלתי נשכח!

מהו ציפוי שיניים? המדריך המלא

קהל היעד: מי יכול לעבור תהליך של ציפוי שיניים?

כל מי שמעוניין להפוך את החיוך שלו לאטרקטיבי יותר, נכלל בקהל היעד. בעוד ישנם טיפולי שיניים שמטבע הדברים מיועדים לאנשים שהשיניים שלהם לא בריאות, טיפולי ציפוי השיניים מתאימים אך ורק לאנשים עם שיניים בריאות. יישום הטכניקה מתאים לא רק למי שרוצה להפוך את החיוך לזוהר יותר, אלא שהטכניקה מומלצת על ידי רופא השיניים המון פעמים גם במצבים הבאים:

  • ציפוי שיניים לטובת כיסוי כתמים
  • במקרים בהם ישנה שן שבורה / סדוקה – הציפוי מטשטש את הסדק
  • ציפוי השיניים ליצירת גוון אחיד בכל השיניים
  • מענה אסתטי לאנשים עם רווח בין השיניים
  • עבור אנשים שרוצים "הלבנה" קבועה בשיניים

באיזה חומר עושים שימוש בטכניקה של ציפוי שיניים?

כיום, ניתן ליישם טכניקה של ציפוי שיניים באמצעות מגוון רחב של חומרים, כאשר החומר המועדף ביותר (גם על המטופלים וגם על רופאי השיניים) הוא החרסינה. הטכניקה מבוססת על הדבקת חומר נבחר כמו החרסינה על החלק החיצוני של השן.

מהו ציפוי שיניים? המדריך המלא

ציפוי החרסינה: מדוע הוא כל כך נחשק?

ציפוי חרסינה לשיניים צבר לעצמו מוניטין לאורך השנים, ומטופלים שמעוניינים לבצע ציפוי שיניים בוחרים אוטומטית בו – גם מבלי לבדוק חומרים שונים. מדובר על הציפוי שמספק את התוצאות האיכותיות והעמידות ביותר ברמה האסתטית, כאשר על מנת לבצע את הציפוי על רופא השיניים לבצע שלל הכנות מקדימות:

  • העתקת צורת השיניים בכדי להתאים ציפוי בגודל מתאים (במרפאה)
  • יצירת ציפוי שבהמשך יודבק על שיני המטופל (במעבדה חיצונית)
  • תיאום פגישה עם המטופל ליישום הציפוי על שיניו

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא באשר לעמידות הציפוי, ובעיקר על הדרכים האפשריות לשמר אותו. למרות הנטייה לחשוב כי צחצוח השיניים דווקא יפגע בציפוי, חשוב להבין כי בעת שמזניחים את שגרת הצחצוח – גם פוגעים בציפוי. הנחיות נוספות שיכולות לשמר את ציפוי החרסינה הן בדמות שימוש בחוט דנטלי לאחר כל ארוחה. מעבר לכך, אין כל חשש כי הציפוי יוסר וכל עוד מדובר על ציפוי חרסינה איכותי שהודבק כנדרש, הרי שהוא עתיד לשמר את החיוך שלכם לאורך זמן!

היתרונות הבולטים של ציפוי החרסינה לעומת חומרים אחרים

בסופו של דבר, ההמלצה היא לבחון את כל אפשרויות הציפוי הקיימות, ורק לאחר מכן לבחור את זו המתאימה ביותר. עם זאת, היתרונות של ציפוי החרסינה המון פעמים לא באמת משאירים מקום להתלבטות:

  • ציפוי עמיד שמחזיק לאורך זמן
  • הצבע של הציפוי אינו נשחק כך שהנראות נותרת זהה
  • השקיפות של החומר דומה מאד לשקיפות של חומר השן הטבעי
  • ניתן לייצר ציפוי במגוון רחב של גוונים – כך שישנה התאמה לשיני המטופל

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »