שחזורים אסתטיים לשיניים קדמיות

כבר שנים רבות שמטופלים לא בוחרים להשקיע את המשאבים שלהם – זמן וכסף, אך ורק בטיפולי שיניים "בסיסיים". אם בעבר מה שהיה מביא את המטופלים אל מרפאת השיניים הם אך ורק כאבים עזים, הרי שכיום ישנו רצון לטפח את השיניים גם עם טיפולים אסתטיים שונים. שחזורים אסתטיים לשיניים קדמיות, כמו גם טיפולים אסתטיים אחרים, שמים לעצמם מטרה ברורה: להעניק לכל מטופל מראה קורן, בריא וחיוני בפה.

כשמדברים על שחזורים, מדברים בעיקר על סתימות. למרות שה"שחזור" הוא המינוח המקצועי יותר, "סתימות" הפכו עם השנים למינוח שגם רופאי השיניים משתמשים בו. טיפולי סתימה (או שחזורים), מבקשים להשלים חומר שן חסר בעקבות פגיעות שונות שיכולות להיות כמובן עששת הגורמת לחורים, אך גם במקרים של סדקים או מכות משמעותיות יותר בשן.

גם בתחום ספציפי זה של סתימות, בעבר ההסתכלות הייתה מאד פרקטית ועניינית: חסר חומר שן? ניתן להשלים אותו ואין באמת צורך להעניק חשיבות אסתטית לחומר איתו משלמים. כיום לעומת זאת, גם במקרה בו מטופל זקוק לשחזור, שמים את הדגש על שחזור אסתטי. החומרים בהם עושים שימוש מתחלקים ל-2 קבוצות עיקריות:

  • שחזורים המתבצעים באמצעות חומרים בצבע השן
  • שחזרים המתבצעים באמצעות חומרים כסופים-מתכתיים
שחזורים אסתטיים לשיניים קדמיות

חביבת הקהל: הסתימה הלבנה

אם ישנה סתימה שנהנית מיחסי ציבור נפלאים הרי שהיא הסתימה הלבנה. מצד אחד: היא אכן משחזרת את השן ומעניקה את הפתרון האידיאלי. מצד שני: היא לא פוגעת באסתטיקה של הפה, בעיקר בעת שמדובר על שן קדמית שהנראות שלה חשובה מאד לכל מטופל. היתרונות של הסתימה הלבנה:

  • מראה אסתטי נקי ואלגנטי
  • התאמה לגוון השן

מבחינת איכות הטיפול הרי שאין כל חיסרון לשיטה, אך כן חשוב לבחור במרפאת שיינים מיומנת בטכניקה זו. על מנת ליישם שחזורים באמצעות קומפוזיט, יש לבצע את הטכניקה בזהירות רבה שכן מדובר על חומר רגיש מאד שעבודה לא נכונה איתו לא תוביל לתוצאות משביעות רצון.

הסתימות הכסופות: היו כאן מאז ומתמיד

אפשרות נוספת הקיימת לאלו המעוניינים לעבור שחזור, היא הסתימה הכסופה. אם להשתמש במינוחים מקצועיים יותר, הרי שמדובר על שחזורים המבוססים על תערובת של מתכות. מבחינה פרקטית, הרי שמדובר על שחזור איכותי שאכן מעניק את המענה הראוי לאנשים שסובלים מסדק בשן או מחור בשן. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי שחזור בצבע כסוף יוצר פגיעה אסתטית.

לכן, במידה ואתם מעוניינים לבצע שחזורים אסתטיים לשיניים קדמיות, סביר כי רופא השיניים (לאחר בדיקה אינדיבידואלית של מצב השיניים והפה שלכם) ימליץ לכם על הסתימות הלבנות. מבחינת יישום הטכניקה הרי שקל יותר לבצע את הסתימות הכסופות, אך מה שבעיקר חשוב הוא מבחן התוצאה ושביעות הרצון שלכם.

שחזורים אסתטיים לשיניים קדמיות

שחזור אסתטי לשיניים קדמיות: איזו שיטה מתאימה לכם?

השחזורים המתבצעים באמצעות החומרים בגוון הטבעי של השן יקרים יותר, בעוד השחזורים באמצעות החומרים המתכתיים זולים יותר. עם זאת, יישום הטכניקה הראשונה מעט מורכב יותר, בעוד היישום של הטכניקה השניה פשוט יותר. במה תבחרו?

כל עוד מדובר על שן קדמית, יש לשקול בכובד ראש את הסוגיה האסתטית. עם זאת, כל עוד מדובר על שיניים אחוריות, סביר מאד כי רופא השיניים ינחה אתכם לבחור את השיטה החביבה עליכם על פי השיקולים שלכם. כידוע, לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה, כאשר הדרך הטובה ביותר להתאים לכם את שיטת הטיפול היא באמצעות בדיקה יסודית וקפדנית אל מול רופא השיניים שיציג בפניכם את התועלות והחסרונות של כל שיטה –  זאת בהתאם למיקום השן הדורשת בטיפול, התקציב שלכם, בריאות הפה שלכם וכיוצא בזה.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »