כתרים על בסיס זירקוניה אוקסיד

לאחר שרופא השיניים המליץ לכם על טיפול באמצעות כתרים, עליכם לקבל החלטה בדבר סוג הכתר הנבחר. לכל כתר ישנם יתרונות וחסרונות, ורופא השיניים ישמח להציג בפניכם את התכונות של כל כתר. רפואת השיניים עושה כיום שימוש בכתרים שונים:

בחירת הכתר צריכה להיעשות בשיתוף פעולה מלא שלכם ושל רופא השיניים. באמצעות שאלות מנחות, יוכל רופא השיניים לקבוע על פי הצורך האישי שלכם (תקציב, מידת האסתטיקה הנדרשת וכיוצא בזה), איזה כתר יהיה האידיאלי עבורכם.

שיקום השיניים באמצעות כתרי הזירקוניה-אוקסייד

כתרים על בסיס זירקוניה אוקסיד בכללותם נהנים מביקוש גבוה מאד מצד המטופלים, זאת מאחר והם אינם כוללים מתכת. במקרה זה של כתרי זירוקניה אוקסייד, מדובר על כתרים עשויים מחומר טיבעי שהוא מינרל זירקון הידוע לאנשים עוד מזמני התנ"ך. בטבע מוצאים אותו כחומר גלם בדיוק כמו אבן חן וממנו מייצרים את הזירקוניה. הזירקוניה היא חומר מאד איכותי, הידועה בעיקר בעמידות יוצאת הדופן. במה מאופיין כתר ייחודי זה?

  • הוא מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת (סריקה דיגיטלית) המפיקה תוצרים מדויקים
  • כתר על בסיס זירקוניה אוקסיד משתלב בהרמוניה בסביבת הפה הטבעית
  • כתר זירקוניה אוקסייד בעלה מראה טבעי התורם אסתטית
  • בהשוואה לכתרים אחרים, כתר זה שוקל מעט יותר
  • מדובר על כתר עמיד שמחזיק שנים רבות
כתרים על בסיס זירקונייה אוקסיד

כתרים מזירקוניה אוקסייד – מה מייחד אותם?

כתרים על בסיס זירקוניה אוקסיד מבוססים על חומר מלאכותי. מאחר ומדובר על כתרים שמיוצרים בסביבה טכנולגית מתקדמת, הרי שניתן להבטיח עמידות בסטנדרט הגבוה יותר. השימוש הראשון בזירקוניה כפי שהוא מתועד, לא נעשה לטובת כתרים לשיניים, אלא דווקא לטובת התעשייה בכדי לייצר עדשות אופטיות באיכות גבוהה. כיום, השימוש בזריקוניה נפוץ יותר, וחלש גם לענפים שונים כדוגמת ההיי-טק, הרפואה ואפילו התכשיטים.

למרות הביקוש הרב לכתרי הזריקוניה, מדובר על כתרים שהשימוש בהם החל רק בתחילת שנות ה-90. מדובר על כבר מעל לשני עשורים בהם עושים שימוש בכתרים, כאשר שביעות רצון המטופלים מהם מאד גבוהה. הודות לזירקוניה, ניתן לבצע תהליכים שונים הרלוונטים לשיקום הפה, לרבות כתרים איכותיים וגשרים.

ייחודו של החומר בא לידי ביטוי ביכולת שלו לתרום למטופל לא רק ברמה הפרקטית, אלא גם ברמה האסתטית. בשונה מכתרי המתכת לדוגמא שלא רק שאינם תורמים אסתטית אלא גם מזיקים מאד לנראות הכוללת, כתרי הזירקוניה משתלבים בצורה טבעית בחלל הפה – זאת הודות לגוון הייחודי שלהם. בנוסף, הזירקוניה לא מייצרת תופעות לוואי או גורמת לרגישויות שונות, מה שמבטיח שימוש איכותי שבבסיסו מניפה רחבה של תועלות.

יתרונות בולטים לכתרי הזירקוניה אוקסייד:

  • התאמה אידיאלית לגבול החניכיים מאחר ועובי הכתר דק
  • ייצור בטכנולוגיה מתקדמת המבטיחה דיוק
  • כתר על בסיס זירקוניה אוקסיד הינו בעל צורה המעניקה מראה של שן טבעית
  • הסתגלות מהירה לחלל הפה בעקבות תכונות היפואלרגיות
  • אין צורך בהשחזה רבה מחומר השן

כתרים בשיניים מזירקוניה אוקסייד: מתי עושים בהם שימוש?

הטיפולים המתבצעים באמצעות כתרים מסייעים למטופלים המעוניינים בפתרון הגנתי לשן, תוך שניתן מענה אסתטי מלא. הכתרים משתלבים על שיניים חלשות – כאלו שעברו זעזועים וכאלו שאיבדו חומר שן רב לאחר טיפולים כדוגמת טיפול השורש.

בעוד ישנם מטופלים שדורשים בטיפול באמצעות כתר בעקבות אירוע בלתי צפוי (כמו מכה על השן לדוגמה), הרי שישנם מטופלים שמתכננים את הכתר עם רופא השיניים בסמוך להליך שהם מבצעים. דוגמה לכך: טיפול השורש. לאחר טיפול השורש השן נפגעת אסתטית שכן צבעה הופך אפור, תוך שהשן בעצמה מאבדת מחוזקה ומפסיקה להיות שן "חיה". הכתר העוטף את השן שומר עליה, ומפחית משמעותית את הסיכוי כי היא תישבר או תיסדק.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »