כתרי אימקס – מה מייחד את הכתרים האלו?

אחד מטיפולי השיניים המבוקשים ביותר במרפאות השיניים, הוא טיפול לשיניים באמצעות כתרים. הודות לכתרים, ניתן לכסות את השן המטופלת בצורה יסודית ומקיפה, כך שהיא מקבלת מענה אסתטי והגנתי. הכתרים משולבים על שיניים חלשות יותר, הזקוקות למעטפת הגנה איכותית שתמנע סדקים ושברים. את הכתרים משלבים על השיניים בעיקר במקרים הבאים:

  • שן חלשה לאחר טיפול השורש
  • שן סדוקה או שבורה
  • שיניים חלשות בעקבות עששת
  • שיניים חלשות עם חשש לסדק או שבר

ברפואת השיניים לא עושים שימוש בסוג אחד של כתרים, אלא שישנה מניפה רחבה של כתרים מסוגים שונים. לא אחת נשאלה השאלה על ידי המטופלים והיא: "איזה כתר הוא הטוב ביותר?". התשובה לשאלה הזו לא חד משמעית, זאת מאחר והכתר הטוב ביותר מותאם אינדיבידואלית לכל מטופל באשר הוא. עם זאת, כשבוחנים את תכונות הכתרים, בהחלט ניתן לסמן את אלו הטובים, ואת אלו שפחות. כתרי emax / כתרי אימקס, נחשבים לכתרים בעלי תכונות נפלאות – גם ברמת העמידות וגם בפן האסתטי.

כתרי אימקס – מהן התכונות של כתרים אלו?

כתרים אלו מוכרים בשם Emax או Empress. כתר זה עשוי מחרסינה, מה שמעניק לו את היתרון המשמעותי ביותר: העמידות שלו יוצאת דופן. כידוע, לא אחת כתרים משתלבים על שיניים חלשות, כאשר החשש האמיתי הוא סדק או שבר של השן. על כן, בעת שמיישמים פתרון של כתר, חשוב להבטיח כי הכתר עמיד וחסין מפני פגיעות שונות.

אם צריך לסמן חיסרון אחד לכתרי האימקס הרי שהוא המחיר שלהם. בהשוואה לכתרים אחרים, כתרי ה-Emax / כתרי אימקס העשויים מחרסינה מלאה יקרים יותר, כך שלא אחת ההמלצה של רופא השיניים היא לשלבם רק בשיניים הקדמיות.

את כתרי החרסינה בכללותם, בדגש על כתרי אימקס, נהוג לשלב על שיניים באזור הקדמי של הפה. כל עוד מדובר על שיניים אחוריות, הרי שניתן בהמלצת הרופא המטפל להיצמד לפתרון מעט זול יותר. עם זאת, בעת שרוצים בפתרון האסתטי ביותר והעמיד ביותר – כתרי חרסינה מסוג Emax הם אלו המועדפים.

המראה הטבעי שנוצר בעקבות כתרי האימקס

כתרים אלו עשויים מחרסינה מלאה והרכבם אינו כולל מתכת. החרסינה המלאה מייצרת את הנראות האסתטית ביותר, שבאה לידי ביטוי בהשתלבות האידיאלית של הכתר בחלל הפה. כידוע, ישנם לא מעט מטופלים שסובלים מגוון מאד לא אחיד בפה, זאת בעקבות כתרים מסוגים שונים ששולבו על השיניים שלהם לאורך הטיפולים השונים. במקרה זה של כתרי אימקס, אתם יכולים להיות שקטים כי הכתר יסתגל לסביבה הטבעית ויתמוך את המראה הטבעי.

אז באילו כתרים כדאי לבחור בסופו של דבר?

כתרי ה-Emax הם כתרי חרסינה עמידים וחזקים שמחזיקים ביתרון כפול: עמידות יוצאת דופן + נראות אידיאלית. תהליך הדחיסה והעיבוד של כתרי האימקס הוא זה המעניק להם את היתרונות הבולטים, שהופכים אותם לחביבי הקהל על ידי רופאי השיניים.

עם זאת, ההחלטה הסופית באשר לכתר המתאים לכם ביותר תתקבל בשיתוף פעולה מלא – שלכם ושל רופא השיניים. ישנם שיקולים שונים שנלקחים בחשבון בעת שבוחרים בסוג כזה או אחר של כתרים:

  • עד כמה האסתטיקה חשובה
  • התקציב העומד לרשות המטופל
  • האם הכתר עתיד להשתלב על שן קדמית או אחורית
  • מצבו הרפואי של המטופל
  • האם ישנן מגבלות רפואיות שונות

החשיבות הרבה של טיפול עם רופא שיניים מקצועי ומנוסה

על מנת שתוכלו גם אתם ליהנות מתהליך נעים ומתוצאות אידיאליות, חשוב לעבור את הטיפול אצל רופא שיניים מנוסה. הדגשים לטיפול איכותי בכתרים:

  • התאמת הכתר המתאים ביותר למטופל
  • התחשבות לסביבת החניכיים הרגישה
  • לקיחת מידות מתאימות טרום הטיפול

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »