פליפר – תותבת נשלפת

החיוך שלכם הולך אתכם לכל מקום, ועל מנת שתוכלו להמשיך להסתובב איתו בגאווה, אתם צריכים לדאוג לנראות שלו. גם אתם נמצאים במצב מתסכל וסבוך בו חסרות לכם שיניים? לשמחתכם, ישנו יותר מטיפול אחד שניתן ליישם בפה שלכם, ולהשיב אליכם בחזרה את התפקוד המלא והמראה האסתטי.

אחד מאותם טיפולים שיוצעו לכם על ידי רופא השיניים, הוא טיפול פליפר – תותבת נשלפת שמתאימה לאלו מכם שחסרים להם בין שן אחת לשלוש שיניים. בשונה משיניים תותבות קבועות שמשתלבות בפה ועתידות להישאר בו, הפליפר במרבית המקרים הוא מענה של תותבת נשלפת זמנית בלבד: תותבת זמנית שמאפשרת לכם להתנהל ללא כל הגבלה.

אתם לקראת עקירת שן? פליפר!

את הפליפר מתקינים בפה המטופל לאחר טיפולים כמו עקירה. אם בעבר היה על המטופלים להסתובב עם שיניים חסרות (וכך גם לסבול מקושי בדיבור ובאכילה וממבוכה גדולה לחייך), הרי שכעת ניתן ליהנות מתפקוד אידיאלי. במרבית המקרים, השן התותבת עשויה מחומר אקרילי. חשוב לציין כי למרות החסרונות שיש לפליפר (עצם העובדה כי מדובר על שן תותבת), עדיין כדאי להסתייע בפתרון זה כפתרון ביניים.

פליפר

חסרונות השלמת השן באמצעות פליפר:

לצד היתרונות שבאים לידי ביטוי במחיר הנוח ובמענה המהיר הניתן, הרי שחשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות הבולטים של הפליפר – שן תותבת נשלפת זמנית:

  • הנראות האסתטית טובה, אך אינה יכולה להתחרות לדוגמא עם נראות טבעית של שתל
  • עמידות: השן התותבת הנשלפת נחשבת חלשה, תוך שישנה סבירות לסדקים ולשברים
  • התחושה הכללית כי מדובר על פתרון זמני ולא על שן מקובעת

חסרה לכם שן אחת בפה? יש מה לעשות!

כאמור, הפליפר היא שן תותבת המתאימה לאנשים שחסרים להם שן אחת, או עד שלוש שיניים בפה. בעוד ישנם מצבים בהם יומלץ למטופלים על השתלה קבועה, הרי שישנם מקרים בהם מתקבלת החלטה משותפת של המטופל ורופא השיניים, לבחור בנתיב של תותבת כפתרון קבוע. שן תותבת זו נתמכת על ידי השיניים הסמוכות (במידה וישנן כאלו), באמצעות קליפסים קטנים. כך, ניתן להשלים את השן החסרה.

אחד היתרונות הבולטים ביותר של תהליך זה הוא כמובן המחיר הנוח. המון פעמים ישנם מטופלים שנאלצים לדחות את טיפולי שיקום הפה רק בגלל שיקולים כלכליים. במקרה זה, מדובר על אחד הטיפולים הנגישים והמהירים ביותר, המאפשרים לכל מטופל לשוב ולחייך.

תותבת נשלפת

מענה איכותי ואידיאלי לקהלים מבוגרים יותר

במרבית המקרים, הפליפר ניתן כפתרון זמני בלבד, תוך שהוא תחנת הביניים בין טיפול לטיפול. עם זאת, ישנם מקרים בהם בוחרים מטופלים להשאיר אותו כפתרון קבע מ-2 סיבות עיקריות:

  • שיקולים כלכליים (אפשרות זולה יותר משתל למשל)
  • אנשים מבוגרים שלא ניתן לבצע אצלכם טיפולים אחרים

השיניים התותבות מזוהות בעיקר עם קהל האנשים המבוגרים, ולא במקרה. בעוד אנשים צעירים בעלי מוטיבציה רבה ליהנות מהחיוך האסתטי ביותר (גם במחיר של טיפולים ארוכים וחודרניים יותר), קהל המבוגרים מעוניין בעיקר במענה הפרקטי והמהיר יותר. שן תותבת נשלפת זמנית מוצעת המון פעמים לקהל המבוגר, זאת מאחר ומהלך הטיפול פשוט ומהיר יותר, וחודרני פחות. עם זאת, כן כדאי לקחת בחשבון את העובדה כי מדובר על שן נשלפת:

  • מאחר והיא אינה קבועה/מקובעת, יש לה נטיה לזוז בחלל הפה
  • התחושה הכללית היא של שן לא יציבה
  • לעתים, ישנם אלו המדווחים על קושי בגריסת מזון ובדיבור

כמו כן, מאחר ומדובר אחרי הכל על שן תותבת, יש לנקות אותה על בסיס יומי על מנת לשמר את איכותה במטרה להבטיח עמידות לכמה שיותר זמן.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »