אחת ולתמיד: ניתן לבצע טיפולי שיניים בהריון?

אחת התקופות הנשיות והמעצימות ביותר היא תקופת ההיריון. תקופת זו, על כל תשעת החודשים, מביאה עמה לא מעט אתגרים – מנטליים ופיסיים, וברמה הגופנית, כל אישה חווה שינויים ברמה ההורמונלית. כשם שישנם מאכלים שמומלץ שלא לצרוך ופעילויות גופניות שכדאי להימנע מהן, כך גם עם טיפול שיניים בהריון: חלקם מומלצים, וחלק פחות.  

אף אישה לא יכולה לשלוט על כאבים בלתי צפויים בחלל הפה, כך שלעתים, גם לאורך תקופת ההיריון, יש צורך לבצע טיפולים שונים בשיניים. אילו טיפולי שיניים ניתן לבצע בתקופת ההיריון ואילו לא?

טיפולי שיניים ובחילות המאפיינות את ההריון

למרות שמדובר על תקופה שאינה די ארוכה – רק תשעה חודשים, הרי שעל כל אישה להסתגל למצב הנוכחי-זמני החדש. אולי תופעת הלוואי השכיחה ביותר אצל נשים בהריון היא הבחילות. מדובר על תופעת לוואי לא פשוטה, שיכולה להופיע גם כמה פעמים ביום. ישנן נשים שחשות בבחילות לאורך כל תשעת החודשים, אך גם נשים שמדווחות על התופעה רק בשלושת החודשים הראשונים להריון. על מנת שגם את תוכלי ליהנות מטיפול שיניים מטיב, כל עוד ניתן – יהיה כדאי לדחות את טיפולי השיניים לשליש השני של ההיריון.

ביצוע טיפול שיניים במהלך תקופה אינטנסיבית של בחילות אינו נעים, כאשר גם טיפול השיניים בעצמו יכול להציף תחושה של בחילה. מובן כי במידה ומדובר על טיפול שיש לקבלו במיידי, יש להגיע אל מרפאת השיניים בכל במקרה. במידה וניתן לדחותו, מומלץ.

אחת ולתמיד: ניתן לבצע טיפולי שיניים בהריון?

הטיפולים שיהיה כדאי לחכות איתם לאחר ההריון

עוד לפני שצוללים פנימה אל טיפולי השיניים שאפשר וכדאי לבצע אותם, חשוב להדגיש את אלו שכדאי שלא. ישנם טיפולי שיניים שמטבעם ארוכים יותר, ומתבצעים על פני מספר טיפולים ולא על פני טיפול אחד. טיפולים שכאלו יכולים להיות לדוגמא:

  • ביצוע כתר על שן שעברה טיפול שורש.
  • עקירת שן טוחנת בשיטה ידנית.
  • עקירת שן בינה בהליך כירורגי.
  • טיפולי יישור שיניים ועוד…

השן כואבת? כדאי בהחלט להגיע אל מרפאת השיניים

כידוע, סביבת הפה היא סביבה דינאמית, וגם נשים שדואגות לתחזק את השיניים על פי כל ההוראות המחמירות, יכולות לסבול מכאבים פתאומיים. אין להזניח כאב ואין להתעלם ממנו, תוך שחשוב לזכור כי בעיות בפה לא נוטות להיעלם כך מעצמן, אלא שהן דווקא נוטות להתעצם ולהפוך מורכבות יותר. טיפול שיניים בהריון יומלצו לנשים שזקוקות לטיפולי SOS בעקבות זיהומים, כאבים או זעזועים, אך הם לא יומלצו בעת שמדובר על רצון לבצע טיפולים אסתטיים שונים, לדוגמא: הלבנת שיניים.

טיפולי שיניים המצריכים צילומים שונים, לרבות צילום הרנטגן, יבוצעו רק לאחר הלידה. רופאי השיניים אינם רוצים לחשוף אישה הריונית לקרינה, ועל כן – כל עוד לא מדובר על מקרים דחופים, יומלץ להריונית לשוב לאחר הלידה למרפאת השיניים לטובת השלמת הבדיקות ותוכנית הטיפולים.

אחת ולתמיד: ניתן לבצע טיפולי שיניים בהריון?

הרדמות לפני טיפול שיניים לנשים בהריון – אפשריות?

חרדה דנטלית היא מושג שמוכר ללא מעט נשים, ואחת הדרכים להתמודד איתה היא באמצעות מתן זריקת הרדמה לפני תחילת הטיפול. עולה השאלה והיא האם ניתן להשתמש בחומרי ההרדמה, גם עם נשים הנמצאות בתקופת ההיריון. התשובה היא חיובית. כל עוד מדובר על טיפול שאכן מצדיק הרדמה מקומית, אין כל מניעה מלהשתמש בהרדמה שכזו שיכולה להקל את הכאב ולמנוע את הסטרס של ההריונית.

סתימות בשיניים – האם ניתן לבצע אותן בתקופת ההיריון?

אחד מטיפולי השיניים השכיחים ביותר – סתימות. במידה וגם לך יש חור בשן, אין כל הגבלה מלבצע את הטיפול בכל שלב בתקופת ההיריון. סתימות בשיניים לרוב גם לא מצריכות בהרדמה מקומית, והן נחשבות לטיפול קצר שיכול להסתיים גם בתוך 45 דקות בלבד.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »