ציפוי חרסינה לשיניים

השאלה בדבר חשיבות האסתטיקה של השיניים כבר איננה רלוונטית. כיום, ברור כשמש לרופאי השיניים ולמטופלים גם יחד, כי טיפול מוצלח מתחשב גם בנראותן של השיניים, ולא רק בתפקודן. ישנם מטופלים שמגיעים אל מרפאת השיניים לטובת טיפול שאינו אסתטי, אך במהלכו ניתן דגש על שימור נראות השן, או שיקום המראה שלה.

טיפול של ציפוי חרסינה לשיניים לעומת זאת, הוא טיפול שמראש כל תכליתו היא אסתטית. במהלך הטיפול, רופא השיניים מדביק שכבה דקיקה של ציפוי על חלקה החיצוני של השן, וכך משתפרת החזות האסתטית שלה. ישנם מקרים בהם נדרשת עבודה מקדימה של הסרת חומר שן לטובת יישום הציפוי.

ציפוי חרסינה לשיניים – אילו סוגים קיימים ואיך זה עובד?

לטובת יישום של ציפוי חרסינה לשיניים, לא מספיקה פגישה אחת במרפאת השיניים. בכדי להבטיח את התוצר האיכותי והמתאים ביותר, על המטופל להגיע למרפאת השיניים פעמיים:

  • הפעם הראשונה מוקדשת לבדיקה כללית וללקיחת מידות מדויקות לציפוי.
  • בפעם השנייה, יגיע המטופל למרפאה לטובת הדבקת הציפוי.

כפי שניתן להבין, ציפוי החרסינה מיוצר אישית עבור כל מטופל בהתאם למידותיו. נדרשת בדיקה יסודית, שכן היא משפיעה על גודלו של הציפוי והתאמתו לגודל השיניים. במהלך הבדיקה הראשונית, יקבע גם סוג הציפוי. כיום אנו עושים שימוש ב-2 סוגים שונים של ציפויי חרסינה:

  • ציפוי הלומינירס – נחשב לציפוי הבסיסי שמתאים לאנשים עם בעיות אסתטיקה שטחיות.
  • ציפוי הלמינייט – נחשב לציפוי המתקדם יותר שמתאים לכל מי שמעוניין בשיפור נראות השיניים בציפוי ייחודי.

בשונה מהלבנות קלאסיות לדוגמא שלא תמיד ניתן לשלוט איתן בגוון השיניים המתקבל, עם ציפוי חרסינה דווקא כן. מדובר על ציפוי אחיד המודבק על השיניים, כך שאין כל חשש כי גוון השיניים שיתקבל יהיה לא אחיד.

ציפוי חרסינה – האם הוא מתאים גם לכם?

אז מתי ניתן ליהנות מטיפול אסתטי של ציפוי חרסינה לשיניים? מבלי להכיר אתכם, סביר מאד להניח כי השיניים שלכם נראו אחרת לפני כעשר שנים. באופן טבעי לחלוטין, השיניים משנות את הגוון והצבע שלהן, מה שיכול ליצור גם פגיעה אסתטית. לעתים, אותו שינוי גוון הינו שטחי וכמעט ולא נראה לעין, אך לעתים נוצר אותו "אפקט דמקה" שבעקבותיו מדווחים רבים על פגיעה בביטחון העצמי.

ציפוי חרסינה לשיניים מתאים לאלו המעוניינים בנראות אחידה, קורנת וחיונית לשיניים. הציפוי עונה על צורך אסתטי בלבד, ומתאים אך ורק למטופלים שהשיניים שלהם נמצאות בריאות לאחר בדיקה שגרתית במרפאה. תופעה של שיניים בגוון שאינו אחיד היא בעיקר תוצר של הרגלים ותזונה, מעישון ועד שתיית קפה שמכתים את השיניים.

"יש לי סדק בשן. הציפוי יכול להתאים לי?"

בהחלט! פתרון של ציפוי חרסינה לשיניים יכול להתאים גם למטופלים עם סדקים שטחיים בשן. שימו לב כי כל עוד ישנו חשש שהסדק יהפוך לשבר, יומלץ לכם על טיפול אחר. עם זאת, לעתים ישנם סדקים קטנטנים, שבכל זאת יוצרים פגיעה בנראות הכוללת. במקרה הזה, ציפוי חרסינה לשיניים יכול להיות מענה נפלא שכן הוא יוצר מראה אחיד לכל השיניים, תוך טשטוש הסדק.

"זה נכון שציפוי חרסינה הורס את השיניים?"

חד משמעית, לא. מדובר על טיפול שאפשר לייחס לו אך ורק יתרונות. השאלה הזו שכיחה מאחר ולעתים נדרשת השחזה בסיסית שהיא בעצם הסרת חומר שן. בפועל, מדובר על השחזה קטנה שלא פוגעת לא בתפקוד השן ולא בנראותה. לפני שניישם את הציפוי, נבצע בדיקה אל מול המטפל במטרה לבדוק האם אכן נדרשת פעולה מקדימה שכזו, או לא.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »