כל כמה זמן צריך לעשות טיפול אצל השיננית?

עד כמה אתם מתחזקים את השיניים שלכם? רק אתם יודעים. שגרת התחזוק באה לידי ביטוי בפעולות היום יומיות הבסיסיות ביותר כמו צחצוח השיניים, אך גם עם טיפול יסודי הניתן על ידי שיננית מוסמכת. אחת השאלות השכיחות ביותר באשר לטיפול אצל שיננית, היא בדבר תדירות הטיפול הנדרשת. תדירות הטיפולים משתנה בין מטופל למטופל, כאשר היא נקבעת על פי סיבות שונות:

  • מפגש שגרתי עם שיננית לטובת תחזוק.
  • מפגש בעקבות הצטברות רבה של אבנית / דלקת חניכיים.
  • הפנייה דחופה של רופא השיניים.

לטיפול אצל השיננית חשיבות אדירה, זאת מאחר והוא מתפקד בתור טיפול מנע. ישנה נטייה להשוות בין מידת חשיבותם של הטיפולים המתבצעים על ידי רופא השיניים, ובין אלו שעל ידי השיננית. בפועל, אין כאן באמת תחרות, ובמידה רבה מדובר על טיפולים המשלימים ותומכים זה את זה. ההמלצה: לקבוע בסופו של כל טיפול אצל השיננית את הפעם הבאה, כך ששגרת התחזוק תישמר ותימנע מכם חוסר נוחות, כאבים וצורך בטיפולים מעמיקים.

כל כמה זמן צריך לעשות טיפול אצל השיננית?

הבדיקה אצל השיננית – למה יש לצפות?

ישנם מטופלים המעידים כי הם לא נוטים לבקר אצל השיננית חדשות לבקרים. אותם מטופלים שמחליטים לתאם טיפול, כלל לא מודעים למהלכו ולמה יש לצפות. כמה דברים שכדאי לדעת על טיפול אצל השיננית:

  • מדובר על טיפול שאורך בין 20 דקות ל-40 דקות.
  • הטיפול מתחיל בבדיקה כללית שמטרתה לאבחן או לשלול בעיות שונות בפה.
  • לאורך הטיפול, יתבצע ניקוי של אבנית מהשיניים.
  • בכל כמה טיפולים מומלץ גם על טיפול פלואוריד.
  • במידת הצורך, השיננית תפנה את המטופל לבדיקה מקיפה יותר אצל רופא השיניים.

"הטיפול אצל השיננית כואב?"

תשמחו לדעת שלא. מדובר על טיפול שיכול לגרום לרגישות או למידה מועטה של חוסר נוחות, אך הטיפול איננו כואב. תכלית הטיפול הוא ניקיון של השיניים, כך שהשיננית בעיקר עושה שימוש במברשות בגדלים שונים. לעתים, בעת שישנה הצטברות גדולה של אבנית, ניתן לחוש בכאב שטחי שאינו מצדיק הרדמות מקומיות, משככי כאבים או החלמה ממושכת.

אז כל כמה זמן מומלץ לבקר אצל השיננית?

כל עוד אינכם סובלים ממחלות חניכיים כרוניות, ההמלצה שלנו היא לבקר אצל השיננית כ- 3 פעמים בשנה. כלומר: בכל ארבעה חודשים. מנגד, אם ישנה רגישות בחניכיים המאופיינת בסימפטומים של דימום, כאב ונפיחות, מפגש נוסף עם השיננית יכול לעזור. לא אחת, הסיבה לסימפטומים אלו היא הצטברות רבה של אבנית, כך שניקוי בתדירות גבוהה יותר יכול לסייע בהחלט. במקרים אלו, נמליץ על שיננית כ- 4 פעמים בשנה, בכל שלושה חודשים.

כל כמה זמן צריך לעשות טיפול אצל השיננית?

"מה דחופה עכשיו שיננית? אין לי כאבים בכלל"

זהו אולי המיתוס הבעייתי ביותר בכל מה שקשור לטיפול בשיניים. הכאב הוא סימפטום שמעיד על בעיה, אך הוא לא תמיד מופיע ובטח שלא בשלבים מוקדמים. כאמור, מטרת הטיפול אצל השיננית הוא בעיקר טיפול מניעתי, כך שהמטרה היא לעכב התפתחויות של דלקות או כאבים. אחרי שמופיע כאב, סביר כי נדרש טיפול מעמיק ויסודי יותר הניתן על ידי רופא השיניים. טיפול השיננית משמר את המצב הקיים בפה, ומונע מחיידקים ודלקות להפוך את הסביבה הבריאה לכואבת ומציקה.

לא רק טיפול, אלא כלים לתחזוק שגרה בריאה

בהתאם לבקשת המטופל, נשמח גם להעניק ארגז כלים איכותי לשמירה על השיניים. ילדים ומבוגרים כאחד, לא תמיד יודעים איך לצחצח שיניים בצורה הנכונה, איך מנקים את השיניים באמצעות החוט הדנטלי ומהם תכשירי שטיפת הפה המומלצים ביותר. נשמח להעניק טיפים מעולים, ואף להדגים אך יש לצחצח את השיניים ולנקות אותן באמצעות החוט הדנטלי.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »