כמה זמן לוקח לעשות טיפול שורש?

הגעתם לבדיקה כללית במרפאה ותוצאות הבדיקה שיקפו בפניכם: אתם צריכים לעשות טיפול שורש! אז נכון, מדובר על טיפול מעמיק וחודרני, אך מה שהופך את הטיפול למאיים כל כך הוא כלל לא הטיפול, אלא דווקא המיתוסים והאגדות שנוצרו עליו. טיפול השורש אמנם "הורג" את השן, אך מספק לכם איכות חיים, פוטר אתכם מכאבים ומאפשר לכם ליהנות משן מתפקדת.

טיפול שורש: לא נורא כמו שאתם חושבים

אנחנו במרפאה מבצעים את טיפולי השורש. הסיבה לכך שמטופלים רבים זקוקים לטיפול, היא היעדר תחזוק. לא במקרה ישנה המלצה לצחצח את השיניים ולנקות את שאריות המזון בחוט הדנטלי. פעולות אלו מפחיתות את הצטברות החיידקים, וכך פוחת גם הסיכוי שתצטרכו לעבור טיפול שורש בשן. מהן ההשלכות של הצטברות החיידקים על השיניים?

  • במקרים "קלים" יותר, יהיה עליכם לעשות סתימה בשן.
  • במקרים מתקדמים, סתימה לא תסייע ויהיה צורך בטיפול שורש.
כמה זמן לוקח לעשות טיפול שורש?

"עד כמה כואב טיפול השורש ואיך נערכים אליו?"

אין היערכות מוקדמת נדרשת לטיפול השורש. הטיפול חודרני ומעמיק, אך הוא מתבצע תחת הרדמה מקומית. ישנם מקרים שבהם אנו ממליצים על הרדמה מלאה, זאת בתיאום מלא אל מול המטופל, בהתבסס על ההיסטוריה הרפואית שלו והיקף הטיפול הנדרש. לאורך השנים נתקלנו במטופלים שלא מיהרו לבצע את טיפול השורש, זאת מאחר והם חששו מאד ממידת הכאב של הטיפול. מדובר על מצב אבסורדי, שכן תכלית טיפול השורש היא למנוע את חוסר הנוחות והכאב, ולאפשר למטופל לשוב לשגרה נוחה, נטולת כאבים ועם שן מתפקדת.

אז כמה זמן לוקח לעשות את טיפול השורש?

מצד אחד, טיפול השורש איננו טיפול קצר, אך גם לא ניתן לומר שהוא טיפול ארוך. כן חשוב לציין, כי במקרים בהם הבדיקה הכללית תמצא כי המטופל צריך לבצע יותר מטיפול שורש אחד, יהיה כדאי לפצל אותם. הבעיה לרוב איננה בביצוע הטיפולים יחד, אלא זה בעיקר המחסום המנטלי והחשש של המטופלים. טיפול שורש בודד לוקח בין 45 דקות לשעה. שימו לב כי ישנה המלצה לטיפול המשך של טיפול השורש, שהוא התאמת כתר.

"מדוע ממליצים על כתר לאחר טיפול השורש?"

כאמור, מה שקורה במהלך טיפול השורש הוא שהורגים את השן. מדובר כמובן על תיאור עממי ומופשט יותר, זאת על מנת להמחיש את המעבר שבין שן מתפקדת לשן שאיננה מתפקדת. מאחר והיא כבר לא מתפקדת כשן כמו יתר השיניים, היא נחלשת והופכת שברירית ועדינה יותר. בעוד שן "רגילה" יכולה לגרוס מזון ללא כל חשש, שן שעברה טיפול שורש יכולה להיסדק או להישבר בעת שהיא תנסה לגרוס מזון פריך או קשה יותר.

כמה זמן לוקח לעשות טיפול שורש?

אז איך הכתר לשן מסייע לכם?

  • הוא עוטף את השן ושומר עליה שלא תיסדק או תישבר
  • הכתר תורם אסתטית: משן אפורה לשן בעלת מראה זהה לכל השיניים

בדיקה כללית פעמיים בשנה במרפאת השיניים – מדוע היא מומלצת?

טיפול השיניים הטוב ביותר שתוכלו לקבל אי פעם, הוא טיפול המניעה. מה זה אומר? המון פעמים מגיעים אלינו מטופלים לאחר שהם חשים כאבים. מהרגע בו חשים כאב, ברור כי ישנו צורך בטיפול שיניים – מסתימה לבנה ועד טיפול שורש. ההמלצה שלנו? אל תחכו להופעת הכאבים, אלא עשו כל שאתם יכולים על מנת למנוע טיפולים נרחבים.

במרפאת השיניים שלנו, אנו מבצעים בדיקות שגרתיות-תקופתיות למטופלים. איך מסתיימת בדיקה שכזו?

  • הפה שלכם מתוחזק היטב, השיניים בריאות, המשיכו כך!
  • זיהוי בעיות שונות בשלבים מוקדמים, כך שניתן לטפל בהן לפני הופעת הסימפטומים.

מעוניינים בבדיקה כללית או בתיאום טיפול שורש? פנו אלינו עוד היום!

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »