מהי קוסמטיקה דנטלית?

רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של טיפולי שיניים איכותיים. ניתן לחלק את הטיפולים השונים ל-3 קבוצות עיקריות:

  • טיפולי שיניים שהדגש שלהם הוא על תפקוד השן.
  • טיפולי שיניים שמטרתם שיפור החזות האסתטית.
  • טיפולים המשלבים בין תפקוד השן ובין נראות השן.

קוסמטיקה דנטלית שמה את הדגש על שיפור נראות הלסת והשיניים של המטופל. שנים רבות התחום הזה היה מאד נישתי, מאחר ורופאי השיניים דגלו בגישה כי לשיניים תפקיד פונקציונלי בלבד: סיוע בדיבור וגריסת מזון. כיום, אין מטופל שלא היה שמח ליהנות מטיפול שיניים איכותי, שגם משמר את נראות השן או משפר אותה בצורה דרסטית.

מהי קוסמטיקה דנטלית?

שילוב שבין קוסמטיקה דנטלית ובין שיפור תפקוד השן

כאמור, ישנם טיפולי שיניים המשלבים בין שיפור תפקוד השן, ובין שימור או שיפור האסתטיקה. הדוגמא הקלאסית שניתן לתת היא סתימות בשיניים. מדובר על אחד מטיפולי השיניים הנפוצים והשכיחים ביותר. רפואת השיניים התקדמה יחד עם שינוי תפישת הטיפולים בעייני המטופלים, שדרשו גם במענה אסתטי. תחילה, הסתימות שהיו מוצעות היו אך ורק הסתימות הכסופות. כיום, מוצעות גם הסתימות הלבנות שתורמות עם המראה הנייטרלי שלהן המשתלב בסביבה הפה.

השתלות שיניים: ה-בשורה של קוסמטיקה דנטלית!

אובדן של שן הינו אירוע טראומטי. מעבר לכך שישנה פגיעה רבה ביכולת לדבר ולגרוס את המזון, גם החיוך משתנה. טיפולי השתלת השיניים הם דוגמה טובה נוספת לשידוך שבין קוסמטיקה דנטלית ובין שיפור תפקוד השן. עד לפני מספר שנים, רפואת השיניים ידעה לטפל במחסור של שיניים רק באמצעות שיניים תותבות. למרות שעדיין עושים שימוש בטכניקה זו, ישנו פתרון מתקדם יותר והוא טיפול השתלה. אובדן שן כבר אינו נחשב לגזרה, וניתן להשלים גם שן אחת בודדת בטיפול איכותי ואסתטי.

קוסמטיקה דנטלית והלבנת שיניים

כאמור, החיוך שלכם מלווה אתכם לכל מקום ובכל רגע ביום. אנשים בעלי חיוך "בריא", גאים לחייך ולא מונעים מעצמם לצחוק או לפתוח בשיח ספונטני. עם זאת, ישנם אנשים שקצת נבוכים לחשוף את השיניים שלהם. אותה מבוכה, גוררת אחריה ריטואל של הימנעויות – מלחייך, לצחוק או לדבר. אחד מגורמי המבוכה הגדולים ביותר? שיניים מוכתמות ובגוונים שונים. עם השנים, השיניים מאבדות את הגוון הטבעי שלהן, בין היתר בעקבות הרגלים שונים כדוגמת עישון, שתייה מרובה של קפה וכן הלאה. טיפולי הלבנת שיניים נחשבים לטיפולים המזוהים ביותר עם קוסמטיקה דנטלית! ניתן לבצע את הטיפול גם במרפאת השיניים שלנו, אך גם כטיפול עצמאי בבית.

מהי קוסמטיקה דנטלית?

טיפול אסתטי בלבד: ציפוי לשיניים

בנוסף להלבנת השיניים, ישנו טיפול נוסף ששם את הדגש אך ורק על שיפור מראה השן: ציפוי שיניים. ציפויי החרסינה הפכו ללהיט גדול, וניתן לראות מובילי דעת קהל ישראלים שכבר נהנים מהפתרון האסתטי. אחד היתרונות הבולטים של השיטה, הוא הגוון האחיד של השיניים לאחר הטיפול. מדובר על מעין מדבקה בעלת גוון אחיד, ולא על חומר שמורחים ישירות על השן. לכן, לצבע השיניים אין כל השפעה על התוצאה הסופית.

הקשר בין קוסמטיקה דנטלית ובין שביעות רצון המטופלים

בעוד ישנם איברים בגוף שניתן להצניע בקלות, ישנם איברים חשופים שהולכים אתכם לכל מקום. דוגמה לכך: החיוך שלכם! התחום של קוסמטיקה דנטלית שם את הדגש על טיפולי שיניים אסתטיים, שלא פוגעים בחיוך הקורן שלכם. אם חוזרים פעם נוספת לדוגמה של הסתימות הכסופות, הרי שזו דוגמה הממחישה איך טיפול שמטרתו להקל על המטופל, פוגע באסתטיקה של הפה. היכולת להעניק טיפול איכותי ששם את הדגש על תפקוד השן, אך מבלי לפגוע בנראותה, תרם מאד לשביעות רצון המטופלים.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »