האם ניתן לשנות את צורת השן?

כיום, יותר מתמיד, אנשים מעניקים חשיבות אדירה לאסתטיקת הפה והשיניים. רפואת השיניים שאפה תחילה למנוע מאנשים כאבים ולשמר את השיניים כמתפקדות. ככל שעברו השנים, כך הוצעו עוד ועוד טיפולים אסתטים, שמקדשים את נראות השיניים והאסתטיקה של הפה. מה שלא עשה הטבע, יכולה לעשות הרפואה המתקדמת! וכך, אנו נשאלים לא אחת האם ניתן לשנות את הצורה של השיניים. והתשובה? בהחלט. 

במרפאה שלנו, מוצעים שלל טיפולי שיניים שתכליתם לעצב את צורת השן מחדש. האסתטיקה הדנטלית חשובה לרבים, וטיפול נכון ומתאים משפיע רבות על הביטחון העצמי והתחושה האישית של המטופלים. כל מטופל מעניק פרשנות שונה ל"חיוך מושלם", ובהתאם למטרותיו וצרכיו, אנו מציעים את הטיפול המתאים.

איך מעצבים את השן מחדש?

עיצוב צורת השן לא מגלם בתוכו טכניקה אחת, אלא שישנו מספר רב של טיפולים שמשנים את צורת השן. חשוב להבין כי שינוי צורת השן לא ניתן תמיד כמענה אסתטי בלבד. לעתים, יש צורך לשנות את צורת השן מאחר וישנה פגיעה בתפקודה. כך לדוגמא: ישנם מטופלים שאיבדו חלק משמעותי מחומר השן בעקבות מכה. בעת שמדובר על שן קידמית שנשברה, הרי שצורתה נפגעה גם היא. עם השלמת חומר השן, ניתן לשקם את צורת השן ולהחזיר לה את הנראות החיונית.

דוגמא נוספת: שינוי צורת השן יכול להתבצע גם באמצעות טיפולים של יישור שיניים. בעבר, המון מטופלים מבוגרים חששו להתחיל את תהליך היישור, בעיקר בגלל המבוכה. ואכן, עד לפני כמה שנים יישור השיניים היה מתבצע אך ורק באמצעות קוביות הברזל. במרפאה שלנו, אנו מציעים גם יישור שיניים למבוגרים (סמכים שקופים + אינווזלין), המבוססים על טיפול כמעט בלתי נראה. בשיאו של הטיפול, יהיה ניתן לצפות בשינוי צורת השיניים ובמידת השפעתם על החיוך ועל הפנים. 

ציפויים לשיניים – מענה אסתטי איכותי

ציפויים לשיניים

דרך נוספת לעצב מחדש את צורת השן, היא באמצעות ציפויי השיניים. הציפויים בהם עושים שימוש הם קומפוזיט וחרסינה, המספקים נראות רעננה, קורנת ואחידה לשיניים. תכלית הטיפול היא לייצר נראות אחידה של גוון השיניים. עם זאת, מאחר ומדובר על ציפוי חיצוני המתלבש על השן, גם ניתן להבחין בשינוי צורת השן. לא מדובר על שינוי דרסטי, אלא על מראה נוכח יותר של השיניים. כל ציפוי, ללא יוצא מן הכלל, מותאם ברמה האישית לכל מטופל – גם בגודלו וגם בסוגו.

איך הציפוי יכול לסייע עם עיצוב צורת השן? במידה וישנה שן סדוקה, ניתן ליישם עליה "חיפוי" בדמות הציפוי. חשוב לציין כי מדובר על פתרון המתאים רק לסדקים שטחיים בחלק החיצוני של השן. במידה וישנו חשש לסדק משמעותי יותר שעלול להוביל לשבר, יומלץ על טיפול אחר. בכדי להבטיח טיפול שתוצאותיו טובות, יש להבטיח את הדברים הבאים:

  • איתור צורך, אבחנה ולקיחת מידות מדויקות של רופא השיניים
  • ביצוע איכותי של הטכנאי החיצוני
  • יישום יסודי של הציפוי במרפאת השיניים

מהי השיטה הטובה ביותר לעצב את צורת השן?

אין תשובה אחת נכונה. כל מטופל מאופיין בשיניים בתפקוד שונה ונראות שונה. בהתאם, גם מוצעות לו אלטרנטיביות טיפוליות אחרות. בדיקה ראשונית כללית בחלל הפה ובשיניים, יכולה לשקף לנו מהי דרך הטיפול האידיאלית והמתאימה ביותר. תכנית הטיפולים שאנו מציעים מבוססת על הניסיון המקצועי שלנו, אך גם על העדפותיו האישיות של המטופל.

אתם מעוניינים בשינוי צורת השן ובעיצובה מחדש? אנו מזמינים אתכם למרפאתנו! אנו מטפלים במטופלים מגיל 13 ועד בני הגיל השלישי. הטיפולים מבוצעים במרפאה נעימה, בסיוע מיכשור מתקדם ועל ידי צוות אדיב ומקצועי.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »