שיקום שיניים עם פיגמנטציה

במרפאת השיניים שלנו, אנו מציעים שלל טיפולי שיקום פה. כשמדברים על שיקום הפה, מדברים על שיקום תפקוד השן והנראות שלה. אנו מאמינים בלב שלם כי טיפול שיניים מוצלח, הוא טיפול המשלב בין בריאות ותפקוד השן, ובין המראה האסתטי שלה. כיום, מטופלים לא מסתפקים אך ורק בטיפול שיניים "פונקציונאלי", אלא שישנה דרישה גם לשפר ולשקם את מראה השיניים.

כך, מגיעים אלינו גם מטופלים שמלינים על פיגמנטציה בשיניים. כתמים על השיניים נוצרים בעקבות סיבות שונות, אך התוצאה זהה: שן מוכתמת יוצרת פגיעה בגוון האחיד של השיניים, וכתוצאה מכך גם צפה תחושה של חוסר ביטחון. שיקום שיניים עם פיגמנטציה מתבצע בין היתר באמצעות ציפויי שיניים – מקומפוזיט ומחרסינה.

איך ציפוי השיניים מסייע בשיקום הפה והשיניים?

  • יצירת גוון אחד לכל השיניים בפה
  • טשטוש של סדקים שטחיים 
  • שינוי צורת השן 

ישנם ציפויים שונים המוצעים לטובת שיקום השיניים. באיזה ציפוי כדאי לבחור?

  • ציפוי הקומפוזיט – מדובר על ציפוי במחיר נוח, היישום שלו מהיר אך הוא דורש בתחזוקה גבוהה.
  • ציפוי החרסינה – יקר יותר בהשוואה לקומפוזיט, אך הוא מספק תוצאה מרהיבה והעמידות שלו נפלאה. 

נשמח להציג בפניכם את מניפת היתרונות והחסרונות של כל ציפוי. בהתאם לציפיות שלכם ולתקציב שלכם, נבחר יחד את הציפוי הנכון והמתאים לכם ביותר! 

"ציפוי שיניים הוא טיפול אסתטי בלבד?"

בהחלט. ישנם טיפולי שיניים המשלבים בין שיקום תפקוד השן ובין השיקום של נראות השן. ציפויי שיניים לעומת זאת, מובילים את תחום אסתטיקת השן, כאשר כל תכליתם היא לשפר את החזות האסתטית. מובילי דעת קהל מהארץ ומהעולם – מפוליטיקאים ועד דוגמניות, נהנים מציפויי שיניים שמעניקים נראות קורנת וחיונית לשיניים. חשוב לציין כי מדובר על טיפול אסתטי בלבד, שלא משפיע בשום צורה על תפקוד של שיניים שיש לשקמן ברמה התפקודית. 

"הלבנת שיניים מסייעת בשיקום שיניים עם פיגמנטציה?"

הסיבה שאנו בוחרים בציפוי שיניים לטובת טיפול שיקום שיניים עם פיגמנטציה, היא מאחר ומדובר על טיפול איכותי שמספק תוצאות יפות. לא אחת, אנו נשאלים לגבי הלבנת שיניים. טיפול הלבנת שיניים מבוסס על מגע של חומר פעיל על השן, שמשפיע על צבע השיניים בצורה אינדיבידואלית. כלומר, החומר אמנם מלבין, אך לא בצורה אחידה. התוצאה הסופית מושפעת באופן ישיר מהגוון הטבעי של השן. 

מה שקורה בציפויי שיניים, הוא שיוצרים ציפוי אחיד בעל גוון אחיד על כל השיניים. כך, לא משנה עד כמה הפיגמנטציה "חמורה", ומהו הגוון של כל שן בפה. הציפוי הינו ציפוי חיצוני לשן, המיוצר במעבדה חיצונית בהתאם לגודל השיניים והגוון הרצוי. 

האם ניתן למנוע מראש פיגמנטציה בשיניים?

פיגמנטציה בשיניים

כשמדברים על פיגמנטציה בשיניים, מדברים על כתמים שפוגעים בגוון האחיד של השיניים. כידוע, ככל שמתבגרים, השיניים עוברות תהליך של שחיקה טבעית שבא לידי ביטוי גם באותם כתמים. עם זאת, ישנם הרגלים מסוימים שמאיצים ותומכים את תהליך ההכתמה. עם שינוי ההרגלים, יהיה ניתן לעצור או לכל הפחות לעכב את התפתחות הכתמים. לדוגמא: עישון בתדירות קבועה או שתייה של משקאות ממותקים, המשפיעים באופן ישיר על גוון השן.

"חיידקים יכולים לגרום לפיגמנטציה של השיניים?"

החיידקים – הפלאק, לא משרתים אתכם לטובה בכל מקרה. זו הסיבה כי מומלץ לצחצח שיניים, לנקות אותן בחוט דנטלי ולבצע שטיפות פה בתדירות גבוהה. עם זאת, החיידקים לא מכתימים את השיניים כמו שניתן לחשוב. במידה ואתם מזהים כתמים קטנטנים על השיניים, דעו כי תוכלו כמעט תמיד להסיר אותם באמצעות צחצוח שיניים נכון – בתנועות סיבוביות ובמשחת שינים מתאימה. 

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »