כיצד מבוצעת השתלת שיניים?

כשחסרות לכם שיניים בפה, כל שאתם יכולים לחשוב עליו הוא על טיפול איכותי שיחזיר לכם את הסיבה לחייך. לא תמיד תתעכבו על פרק הזמן הנדרש, בדיקות רלוונטיות ותקופת ההחלמה המשוערת. מחסור בשיניים יכול להיות תוצר של מספר אירועים או תרחישים:

  • הזנחה ממושכת בכל הקשור להיגיינת הפה
  • זעזוע ישיר בשן שגרם לשבירתה או תלישתה
  • סדק בשן שהתפתח לשבר 
  • עקירת שן יזומה בהמלצת הרופא (בעקבות ריקבון לדוגמא)

השתלת שיניים נחשבת לטיפול השיניים היעיל והאסתטי ביותר בעבור השלמת שיניים חסרות. התוצאה באה לידי ביטוי ב-3 אופנים:

  • שיניים אסתטיות שדומות לשיניים הטבעיות
  • אפס הגבלה על יכולות הדיבור והלעיסה
  • תחושה כללית נוחה ובטוחה יותר

אז למרות שכל מה שאתם רוצים בשלב זה הוא לחייך, לפניכם סריקה קצרה באשר לדרך ביצוע ההשתלה.

איך מתבצעת השתלת השיניים?

בסיום התהליך, תוכלו גם אתם להסתכל אל מול המראה, וליהנות מהחיוך שתמיד רציתם לראות: חיוך בפה מלא ללא שיניים חסרות. בקצרה, מנגנון השתלת השיניים פועל בצורה כזו שבה מחדירים את השתלים אל העצם בשלב הראשון. 

איך מתבצעת השתלת השיניים?

רבים שואלים אותנו מהם בעצם שתלים? התשובה די פשוטה: בשונה משיניים תותבות שהן מעין כיסוי נשלף, השתלת השיניים מבוססת על תהליך של החדרת השתלים לעצם במטרה ליצור סביבה טבעית, נוחה ובטוחה יותר. השתל הוא בורג, ובשיאו של התהליך מכסים אותו באמצעות הכתרים שהם אלו המייצרים את הנראות של השן הטבעית.

שלב מקדים: ניתוח השתלת עצם

כל השתלת שיניים מתחילה בבדיקות מקיפות המתבצעות במרפאת השיניים שלנו. מטרת הבדיקה היא לאמוד את מידת ההתאמה של המטופל להשתלה, תוך מציאת הדרכים הנכונות על מנת לספק את התוצאה הבריאה והאסתטית ביותר. לעתים, הבדיקה משקפת לנו כי למטופל חסרה עצם, כך שלא ניתן באמת להחדיר את השתלים. 

שלב מקדים: ניתוח השתלת עצם

במקרה שכזה, נמליץ על הליך מקדים להשתלה, שנקרא השתלת עצם בלסת. חשוב לציין כי נדרשת תקופה של בין 7 חודשים ועד שנה לקליטת העצם. רק לאחר שנבטיח כי העצם אכן נקלטה בהצלחה, נוכל להמשיך הלאה ולקדם את השתלת השיניים. 

השתלת השיניים ב-3 שלבים עיקריים: למה אפשר לצפות?

1. ראשית, נתאם פגישה מסודרת במרפאה. הפגישה הזו מחולקת לכמה חלקים שונים:

  • התרשמות כללית שלנו מהפה, בדגש על האזורים בהם חסרות השיניים
  • בדיקות באמצעות מיכשור מתקדם לטובת שיקוף בהיר אודות מצב הפה
  • נשמע מהמטופל מהן תחושותיו, ציפיותיו והעדפותיו
  • נמסור חוות דעת מקצועית, לרבות מידת ההתאמה וסיכויי ההצלחה

חשוב לנו לשקף תמונה בהירה, מקצועית ואמינה אודות סיכויי ההצלחה. כשם שישנם מטופלים שתהליך השתלת השיניים מתאים להם, גם ישנם כאלו שקצת פחות. התאמה חלקית להשתלה יכולה להיות גיל המטופל, מצב הפה ולעתים גם שיקולים כלכליים. 

2. השלב השני יוקדש לבניית תכנית עבודה להשתלה. בשלב זה נבחר באחד משלושת הנתיבים הבאים:

  • יציאה לדרך עם השתלת השיניים
  • טיפול מקדים של השתלת עצם, ורק לאחר מכן השתלת שיניים
  • אפשרות: ויתור על השתלת העצם עם הבחירה בשתלים קצרים

בשלב זה ניקח מידות מדויקות, ונתכנן בצורה יסודית ומקצועית אילו שיניים יש להשלים. 

3. ביצוע ההשתלה בפועל

לפני ההשתלה, נמסור לכם פרטים מדויקים באשר מה נכון לעשות לפני ההשתלה וממה יש להימנע. אנו ממליצים בחום להגיע עם קרוב אליכם – גם לטובת סיוע בהתניידות לאחר ההשתלה וכמובן שגם עבור התמיכה המנטלית. לרוב, ההשתלה מתבצעת תחת הרדמה מקומית בלבד, אך בתיאום מראש ובהתאם לחוות הדעת שלנו, ניתן לבצע את ההשתלה גם בהרדמה מלאה. 

במידה ואתם סובלים ממחסור של שיניים, אנו ממליצים לכם לטפל במטרה להשלימן בהקדם. נשמח לתאם אתכם פגישת ייעוץ במטרה לבחון את התאמתכם להליך של השתלת שיניים. לפרטים נוספים, פנו אלינו.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »