יתרונות וחסרונות של הסתימה הלבנה

לאחר בדיקה במרפאת השיניים שלנו, גל שן, אנו מאבחנים כי יש לכם חורים בשיניים. איך זה קרה? חיידקים תפסו להם מקום נוח על השיניים שלכם, וכעת יש צורך לבצע שחזור שיענה על צורך פרקטי ואסתטי. כמעט תמיד, הדרישה של המטופלים היא לבצע טיפול באמצעות הסתימה הלבנה. המוטיבציה? ליהנות מטיפול אסתטי יותר של שחזור חומר השן.

כיום, ניתן לבצע שחזורים באמצעות 2 טיפולים שונים:

  • סתימות לבנות שמוכרות גם בשם קומפוזיט
  • סתימות כסופות שמוכרות גם בשם סתימות אמלגם

אנו לא מאמינים כי ישנו טיפול שחזור מומלץ יותר, אלא שיש את הטיפול שמומלץ יותר לכם. לכל שיטת טיפול ישנם יתרונות וחסרונות ברורים, והמטרה שלנו היא לשקף בפניכם אותם. יחד, נקבל את ההחלטה הטיפולית הנכונה לכם ביותר – הכל על מנת שיהיה ניתן להשיב את השן לתפקוד מלא ובריא. 

סתימה לבנה – מתי נמליץ עליה ומהם היתרונות שלה?

סתימה לבנה – מתי נמליץ עליה ומהם היתרונות שלה?

כאמור, לכל טיפול שחזור (סתימה כסופה או לבנה), ישנם יתרונות וחסרונות. על מנת להגיע להחלטה המקצועית-טיפולית הנכונה ביותר, נציג בפניכם את המאפיינים של כל סתימה:

  • מידת האסתטיות של כל סתימה
  • מידת הפונקציונאליות
  • עמידות השחזור
  • משך הטיפול
  • מחיר הטיפול

אם כן, מתי נמליץ לכם על הסתימה הלבנה? אם מבצעים השוואה בין הסתימה הכסופה ללבנה, מבינים כי שני הטיפולים חולקים את אותה רמה של עמידות ופרקטיות. לא משנה באיזו שיטת טיפול תבחרו, הרי שמדובר על טיפולים עמידים שיוכלו להעניק לכם שקט לשנים. עם זאת, ישנם שני הבדלים עיקריים:

  • מידת האסתטיות של השחזור
  • מחיר השחזור

הסתימה הלבנה נחשבת לאסתטית ביותר, זאת מאחר והיא משתלבת בצורה הרמונית וטבעית בפה המטופל. מנגד, הסתימה הכסופה מדגישה את פערי הצבעים – שבין השחזור לשיניים, וכך הופכת את השן עם השחזור לכזו שפוגעת במרקם ההרמוני. 

מבחינת המחיר: סתימה לבנה תהיה יקרה יותר בהשוואה לסתימה הכסופה. האם כדאי לשלם את המחיר? התשובה לא חד משמעית. כל עוד השן המיועדת לשחזור היא שן קדמית, אין שאלה באיזה סוג טיפול לבחור. עם זאת, במידה והשחזור נדרש בשן אחורית שגם כך איננה משפיעה על החיוך שלכם, תוכלו בהחלט לבחור בסתימה הכסופה וכך לחסוך בעלות הטיפול. 

"זה נכון שרופא השיניים צריך להיות מומחה לסתימות לבנות?"

רופא השיניים שמבצע את הסתימה הלבנה – קומפוזיט, חייב להיות בעל ניסיון רב בשחזורים מסוג זה. מדובר על אופי עבודה שונה בהשוואה לשחזורים הכסופים, תוך שיש לשמור על כללי עבודה מסודרים. לדוגמא, במהלך השחזור, הפה של המטופל חייב להיות יבש, אחרת לא יהיה ניתן ליישם את הסתימה ולהבטיח את עמידותה. אנחנו במרפאה מיומנים בשחזורים מסוג קומפוזיט, ומבצעים את הטיפולים באמצעות המיכשור המתקדם ביותר. 

הסתימה הלבנה עמידה כמו הסתימה הכסופה?

"הסתימה הלבנה עמידה כמו הסתימה הכסופה?"

בהחלט! חשוב להבין כי הסתימה הלבנה היא הדגם המשופר של הסתימה הכסופה, כך שהיא מאופיינת אך ורק בתכונות טובות יותר. שחזור הקומפוזיט מבטיח לכם טיפול עם תוצאות לטווח הארוך, כך שאתם לא צריכים לחשוש או להטריד את עצמכם באשר לאיכות הסתימה. במידה ויש לכם ניסיון עם סתימה שהתפוררה כעבור זמ קצר, דעו כי ככל הנראה הביצוע היה בינוני.

לטובת יישום סתימות הקומפוזיט, נדרש ניסיון רב. אנו מבצעים את השחזורים ביסודיות, תוך הקפדה על כל השלבים הנדרשים. יישום שחזור הקומפוזיט ארוך יותר, דורש סבלנות רבה ודיוק מירבי. 

לסיכום, הסתימות הלבנות מחזיקות ביתרונות ברורים:

  • טיפול אסתטי המעניק מראה טבעי
  • עמידות גבוהה לשחזור

והחסרונות:

  • מחיר גבוה
  • זמן טיפול ארוך
  • נדרשת מיומנות של הרופא המבצע

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »