קצר ולעניין: מהם השתלים הקצרים?

במידה וגם אתם התעניינתם אודות טיפולים אפשריים להשלמת שיניים חסרות, גם אתם לבטח נחשפתם לשיטת השתלת השיניים. הודות לשיטה, גם אתם תוכלו בסיום הטיפול ליהנות משיניים מלאות, בריאות ומנראות אסתטית. לצד השתלים "הקלאסיים", גם ישנם אלו הקצרים. במה הם שונים מהשתלים הרגילים?

במרפאת השיניים שלנו, אנו מבצעים בדיקה מקיפה במטרה להבין האם המטופל אכן יכול ליהנות מטיפול של השתלת שיניים. לא אחת, הבדיקה שלנו משקפת כי ישנו מחסור בעצם, כך שטכנית לא ניתן להחדיר את השתל בתוך עצם הלסת. במקרים שכאלו, אנו ממליצים על הטיפול המקדים המוכר בשם השתלת עצם.

שתלים קצרים

הודות לשתלים הקצרים, ניתן לחסוך את שלב השתלת העצם, וכך גם לחסוך את ההמתנה בין טיפול לטיפול שיכולה גם לקחת שנה. השתלים הקצרים מספקים אלטרנטיבה נפלאה, ראויה ואיכותית, שנוכל לעשות בה שימוש בהתאם לתוצאות הבדיקות, חוות הדעת המקצועית שלנו והחלטת המטופל.

שתל קצר – איך הוא מגשר על פער המחסור בעצם?

על מנת להבין את היתרון האדיר של השתלים הקצרים, צריך להבין תחילה איך עובדת השתלת שיניים. השתל הוא מעין בורג, שאותו אנו מחדירים אל עצם הלסת. כך, השן (הבורג) שלבסוף מכוסה בכתר, מעוגנת למקומה וכך מתקבלת לה את התחושה של שן טבעית בסביבת פה בריאה. מה שקורה אצל מחוסרי העצם, הוא שאין באמת אפשרות להחדיר את השתל. השתל הקצר אם כן איננו מגיע בגודל הסטנדרטי של השתלים הארוכים, אלא שאורכו קצר יותר. 

המשמעות היא שלא צריך להמתין עם השתלת השיניים לאחר קליטת העצם, אלא מיד לצאת לדרך עם תכנית ההשתלה. השתלים הסטנדרטים מגיעים באורך של כ-10 מ"מ, בעוד השתלים הקצרים מאופיינים באורך של כ-5 מ"מ ולעתים אפילו פחות. 

אז מהי הבשורה האמיתית שמביאים איתם השתלים הקצרים?

לפני השתלים הקצרים, ההנחה הייתה כי אחיזת השתלים צריכה להתבסס על אורכם. השתלים הקצרים לעומת זאת, מביאים עמם בשורה אחרת: אין כל חשיבות לאורך השתל, אלא דווקא לשטח הפנים הגדול שלו. כלומר, מדובר על שתלים רחבים יותר בהשוואה לאלו הארוכים יותר, ולכן הם מתאימים גם במקרים של כמות עצם קטנה. 

היתרונות הבולטים של טיפול השתלה עם שתל קצר

אנשים שסובלים ממחסור בשיניים, שואפים ליהנות מפתרון איכותי וכמה שיותר מהיר. כל עוד בוחרים בנתיב של השתלת עצם, הרי שטיפול ההשתלה מתעכב במספר חודשים – לעתים אפילו כשנה. עם השתלים הקצרים לעומת זאת, לא  נדרשת כל המתנה, ואלו הם היתרונות הבולטים:

  • ניתן לסיים במהירות את טיפול השתלת השיניים
  • המחסור בשיניים כמצב זמני וקצר בלבד הודות לשתלים הקצרים
  • אין סיכון וחשש כי השתלת העצם לא תצליח
  • חיסכון כספי אדיר על השתלת העצם
היתרונות הבולטים של טיפול השתלה עם שתל קצר

מטפלים במחסור השיניים באמצעות השתלת השיניים

רפואת השיניים יודעת להעניק כיום טיפול איכותי – ברמה התפקודית והאסתטית. טיפול השתלת השיניים מבסס בעבורכם סביבת פה טבעית עם שיניים יפות וקבועות.

מחסור בשיניים נקשר המון פעמים עם מקרים שונים של הזנחה ממושכת שהובילה לנשירת שיניים או עקירת שיניים. בפועל, גם אנשים שמקפידים על היגיינה ועל בדיקות תקופתיות, יכולים למצוא עצמם במצב בו חסרה להם שן.

מקרים שכאלו כוללים תאונות בלתי צפויות, מכות וזעזועים או שברים בשן. אנו מזמינים גם אתכם אל המרפאה שלנו לבדיקה וייעוץ. בבדיקה, נבחן את התאמתכם לטיפול השתלת השיניים, תוך שנקבע האם נדרש טיפול מקדים של השתלת עצם. במידה וכן, נשקול יחד את האפשרות לבצע השתלה עם שתלים קצרים שתאפשר לנו לחסוך מכם את השתלת העצם.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »