ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של טיפולי אסתטיקה, לרבות ציפוי שיניים לומינרס. בשנים האחרונות עלה משמעותית הביקוש לציפויי השיניים, בין היתר הודות לכוכבים הגדולים שהצהירו בגאווה כי גם הם נוטים לצפות את השיניים שלהם.

אין להפחית בערכו של החיוך, ויש לזכור כי בכוחו של החיוך להאיר אתכם, אך גם לעשות את ההפך. החיוך משפיע על הדימוי העצמי שלכם, על תחושת הביטחון והוא גם זה שפותח לכם דלתות. במידה וגם אתם רוצים להפיק מהחיוך שלכם יותר, דעו כי ציפוי שיניים לומינרס אכן יכול לענות על הצורך שלכם.

כמה נקודות חשובות על ציפוי שיניים לומינרס:

  • מדובר על ציפוי עשוי חרסינה
  • הציפוי ידוע בעמידותו הגבוהה
  • לפני יישום הציפוי, אין כל צורך בהשחזה מקדימה
  • הציפוי מיוצר בהתאמה אישית למבנה השיניים של המטופל
  • בשונה מציפויים אחרים, ציפוי זה מאד דק
  • ולכן, במידה וישנה פיגמנטציה משמעותית, ציפוי זה לא יצליח לטשטש אותה לגמרי
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס – באילו מקרים הוא מומלץ?

בהגדרתו, טיפול של ציפוי שיניים לומינרס ניתן לטובת שיפור המראה האסתטי של השיניים. חשוב להדגיש זאת, מאחר וישנם טיפולי שיניים המשדכים בין טיפול לשיפור תפקוד השן ובין טיפול אסתטי. במקרה הזה, תכלית הציפוי היא לשפר את המראה הנוכחי של השיניים, תוך שמירה על תפקוד השיניים התקין. אנו נמליץ על ציפוי שיניים לומינרס במקרים הבאים:

  • במקרים של פיגמנטציה קלה, ציפוי שיניים לומינרס אכן יכול להיות מענה ראוי
  • סדקים שטחיים ניתן לטשטש באמצעות הציפוי, וכל עוד אין חשש לשבר
  • ניתן לצמצם רווחים בשיניים באמצעות הציפוי
  • בנוסף, עם הציפוי ניתן לעצב מחדש את צורת השן

"זה נכון שצריך הרדמה מקומית על מנת ליישם את הציפוי?"

לרוב, אין כל צורך בהרדמה – לא במקומית ובוודאי שלא במלאה. עם זאת, אנו נתקלים לא אחת במטופלים שסובלים מחרדה דנטלית, אך הם עדיין מביעים את רצונם להפוך את החיוך לאסתטי ואטרקטיבי יותר. במקרים שכאלו, ניתן בהחלט לבצע הרדמה מקומית, כזו שתמנע כל סיכוי להופעת כאב או חוסר נוחות במהלך הטיפול. חשוב לציין כי יישום ציפוי שיניים לומינרס מתבצע במהירות, ולרוב גם לא נדרשת השחזה מקדימה.

ציפוי שיניים לומינרס

"ישנה אפשרות לצפות רק שן אחת בודדת?"

התשובה שלילית, ויש לכך סיבה. המוטיבציה לצפות את השיניים היא להעניק להן מראה אחיד. בעת שמצפים רק שן אחת בודדת, הרי שלא יהיה ניתן לגשר על פער הגוונים. אנו ממליצים לבצע את הציפוי על כל השיניים, כך שהתוצאה שתתקבל תהיה אחידה, הרמונית וסופר אטרקטיבית. אין כל תכלית בציפוי של שן בודדת או שתי שיניים. 

"יש הבדל בין ציפוי שיניים לומינרס לבין הלבנת שיניים?"

בהחלט. הציפוי חיצוני לשן, כך שניתן לתכנן מראש את הגוון שישולב על כל השניים בפה ללא יוצא מן הכלל. מנגד, הלבנת השיניים מבוססת על חומר שמורחים על השיניים. התוצאה במקרה הזה לעולם לא תהיה אחידה, פשוט מאחר וכל שן תגיב בצורה שונה לחומר, זאת בהתאם לגוון הטבעי שלה. לכן, במידה והמטרה היא לייצר נראות אחידה בין כל השיניים, ציפוי שיניים לומינרס הוא הפתרון המהיר, הקל והאסתטי ביותר. 

חשוב לנו לציין כי במידה וישנם כתמים עיקשים ובולטים על השיניים (פיגמנטציה), ציפוי זה לא בהכרח יהיה המתאים ביותר מאחר והוא מאד דק. בבדיקת ההתאמה, נגיע להחלטה משותפת אודות ההליך האסתטי הנכון לכם.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים למינייט

ציפוי שיניים למינייט

מאז ומתמיד מטופלים דרשו בטיפולי אסתטיקה בשיניים, אך דווקא רפואת השיניים הייתה זו שהציעה מגוון מצומצם יחסית של טיפולים שתכליתם אסתטיקה. בשנים האחרונות, נהנים המון מטופלים מפתרונות אסתטים נפלאים, כשבראשם: ציפויי השיניים.  החיוך שלכם משפיע עליכם ברמה הרגשית, תוך שהוא

קרא עוד »