האם מחוסרי עצם יכולים לעבור השתלת שיניים?

לא רחוקים כלל הימים בהם אנשים רבים הביעו חשש גדול: מה יקרה במידה ותישבר להם השן, אם הם יקבלו מכה בשן והיא תיסדק או חלילה תירקב ותיפול? אף אחד מהאירועים שהוזכרו אינו אירועים נעים, אך קרה ובכל זאת איבדתם שן בעקבות אירוע בלתי צפוי או כתוצאה מהיגיינת פה לקויה? המצב בהחלט הפיך.

הודות לטיפולי השתלת השיניים, כל אדם שסובל ממחסור של שן, או אף יותר, יכול לשוב ולחייך במהרה. שיניים בריאות תורמות לחיוך שלכם, והודות להן אתם גם יכולים לגרוס את המזון ללא כל הגבלה או כאבים, תוך שהן מסייעות באופן ישיר גם לדיבור תקין. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך ניתן להנגיש את טיפולי ההשתלה ליותר ויותר קהלים:

אם בעבר היו היה תנאי סף לביצוע ההשתלה כדוגמת כמות מספקת של עצם, הרי שכיום ניתן ליישם את התהליך גם אצל מטופלים שזקוקים למענה בדמות השתלת שיניים למחוסרי עצם. ישנה שביעות רצון גבוהה מאד מטיפולי ההשתלה, כאשר מדובר על יותר מ-90% הצלחה!

האם מחוסרי עצם יכולים לעבור השתלת שיניים?

מחסור בעצם וטיפול מקדים של השתלה – מה חשוב לדעת?

השתלת שיניים למחוסרי עצם מנגישה את טיפולי ההשתלה גם לאנשים שסובלים ממחסור עצם. למרות מה שניתן לחשוב, לא מדובר על תופעה נדירה, אלא שהיא דווקא מאד שכיחה. כשמדברים על מחסור בעצם, מתכוונים למצב בו העצם של הלסת אינה מספיקה – ועל כן ישנו צורך בהליך מקדים לפני ביצוע ההשתלה בפועל.

עצם הלסת מגיעה במקרים כאלו למצב שהיא כמעט ולא נוכחת – כך שלא ניתן להשמיש אותה לקראת תהליך ההשתלה. ישנן סיבות שונות ומגוונות מדוע העצם נשחקה, ואלו רק חלק מהן:

  • עצם שנחלשה בעקבות דלקות כרונית
  • עצם שנספגה בעקבות טיפולי עקירה
  • מחלות חניכיים שפוגעות בעצם

כן חשוב לציין כי השתלות שיניים אצל אנשים מבוגרים יותר, לרוב יתבצעו רק לאחר תהליך מקדים של השתלת העצם. הסיבה היא שככל שמתבגרים, העצם נחלשת ופחות משמעותית – כך שגם אם מדובר על מטופל שלא סבל מדלקות כרוניות או מחלות חניכיים, יכול להיות מועמד להשתלת עצם.

האם מחוסרי עצם יכולים לעבור השתלת שיניים?

האם כל התהליך שווה את המאמץ?

חד משמעית. מצב בו חסרות לכם שיניים קשה ומורכב יותר מכל מצב או תהליך אחר שתעברו. גם שן אחת חסרה, לא משנה כלל באיזה אזור בפה, משפיעה עליכם ברמה היום יומית, תוך שהיא גם ככל הנראה מגבילה אתכם בדיבור, באכילה ובחיוך שלכם. תהליך של השתלת עצם מאפשר גם לכם לחייך את החיוך שתמיד רציתם!

אם מדברים על הליכים אלו במונחים של "כדאי" או "לא כדאי", כדאי לדעת מה המספרים אומרים באשר לאחוזי ההצלחה. רק כ-4% בממוצע מהשתלים לא נקלטים בפה, מה שאומר שישנו אחוז הצלחה אדיר לטיפולים אלו!

עם זאת, על מנת לשמר את התוצאה ובעיקר להבטיח אותה, חשוב לטפח שגרת תחזוק קפדנית ומחמירה. למרות שמדובר על שתל ולא על שן אמיתית כביכול, עדיין יש להקפיד על היגיינת פה מלאה הכוללת את צחצוח השיניים, שטיפת הפה במי פה מומלצים וניקוי הפה באמצעות חוט דנטלי. כל אחד מאלו יבטיח סבירות נמוכה יותר להימצאות חיידקים והתפתחות זיהומים.

השתלת העצם – מה חשוב לדעת?

בסופו של דבר, התהליך מבקש לענות על צורך אחד וברור: להביא את המטופל למצב בו יהיה ניתן לבצע את תהליך השתלת השיניים. בהתאם לבדיקה שיבצע הרופא ובהתאם לאזור בפה בו חסרה שן, יוחלט היכן יש להוסיף עצם. מדובר על תהליך שאורכו בין שעה לשעתיים, אך זמן ההחלמה דורש תקופה של מספר חודשים. פרק זמן זה מיועד לקליטת העצם – ורק לאחר שרופא השיניים מאשר שההשתלה נקלטה כמצופה, ניתן להמשיך הלאה אל היעד הבא: השתלת השיניים.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »