"השתלת שיניים ביום אחד" יתרונות, חסרונות ולמי זה מתאים

כאבים בשיניים, דלקות חניכיים ודומיהם, עלולים לפגוע באיכות החיים. למזלנו, בזכות התפתחות הטכנולוגיה והרפואה, תהליך השתלת שיניים ושיקום הפה הוא קל יותר מבעבר ואף ניתן לבצעו ביום אחד.

תהליך השתלת שיניים ביום אחד

תהליך השתלת שיניים ביום אחד הוא טיפול רפואי כירורגי, המתבצע בעזרת טכנולוגיה חדשנית, ובמהלכו מושתלות שיניים זמניות אך קבועות (שיניים שאינן נשלפות) ביום הטיפול. שיטת טיפול זו, הנותנת מענה מהיר למטופלים, היא בעלת יתרונות רבים ולצדם גם חסרונות, כאשר טיפול שכזה מתאים בתנאים מסוימים ודורש מומחה מקצועי, בעל ניסיון רב בתחום שיקום שיניים וטיפולים כירורגיים.

על מנת לבצע השתלת שיניים ביום אחד, משתמשים הרופאים במכשור מתקדם להערכה ולמדידה של חלל הפה. לאחר מכן ניתן לבצע בדיקות והתאמות של זוויות הקידוח ובדיקת דחיסות העצם ומיקומה, וכך להתאים שתלים מדויקים שניתן להלביש בטיפול אחד. לאחר הטיפול הראשון, לרוב יש צורך להגיע למעקב ולהחלפה של כתרים זמניים בכתרים קבועים. כמו כן, ניתן לבצע את הטיפול עבור יותר משן אחת.

יתרונות מרכזיים בשיטה זו

  • את הטיפול ניתן לעבור תוך יום אחד, כאשר יש לחזור לרופא רק עבור החלפת הכתרים לקבועים.
  • אין צורך בהתאמת כתרים נשלפים כבטיפול ארוך טווח.
  • כיום, ניתן במקרים מסוימים לבצע את הטיפול גם למחוסרי עצם לסת או למי שסובל מאוסטאופורוזיס.

כל מה שחשוב לדעת על שתלים

חסרונות מרכזיים בשיטה זו

  • על אף היכולת לבצע את הטיפול גם במקרים שבהם יש מחסור בעצם לסת, קיימים גורמים מגבילים. האדם צריך להיות במצב בריאותי תקין וחלל הפה צריך להתאים לטיפול- מה שלא מאפשר לכל אדם לעשות את הטיפול בשיטה הזו.
  • פעמים רבות, אצל אנשים מבוגרים הזקוקים להשתלה, לא ניתן לבצע את הטיפול בשל מחסור גדול מדי בעצם הלסת או בשל בריאות לקויה.
  • מחיר הטיפול יקר יותר מאשר טיפול הנמשך כמה חודשים
  • ישנו זמן המתנה לריפוי גם אחרי עקירה וגם אחרי השתלה. רצוי ונכון לתת לגוף לבנות את העצם מחדש אחרי עקירה או השתלה ולהמתין ליצירת חיבור יציב בין השתל לעצם לפני ביצוע תהליך השיקום.
 

אז למי מתאים הטיפול?

על מנת לבחור את אפשרויות הטיפול שמתאימות לכל מטופל ולכל מקרה, הרופא המומחה בודק את מצב השיניים וגורמים נוספים אשר יכולים להשפיע ולקבוע איזה טיפול ניתן לבצע. כאמור, גורמים חשובים שיקבעו את התאמת הטיפול קשורים למצב הלסת ולמצב עצם השן שאליה מוחדרים השתלים. מצב הלסת, מצב עצם השן, מצב החניכיים ובריאות הפה נבחנים בבדיקות ובצילומים שאותם מבצעים לפני הטיפול. לאחר הערכת הרופא את מצב הלסת והפה, הוא יוכל להציע את האפשרויות הטיפוליות. כאמור, לעיתים ניתן לבצע טיפול שיניים והשתלה ביום אחד, גם למחוסרי עצם בעזרת השיטות והמכשור המתקדמים, אך עדיין, כל מקרה לגופו ופעמים רבות יש לטפל בעצם ולעבות אותה טרם החדרת השתלים.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »