למה אנשים כל כך מפחדים מרופא שיניים?

כולנו מכירים את זה, השן כואבת, יש לנו בעיות בחניכיים או שאולי אנו זקוקים לשיקום שיניים, וכעת הפחד מהרגע בו נשב על הכיסא בחדר רופא השיניים הופך לגדול במיוחד!

פחד מרופא שיניים או מטיפולי שיניים חולף כמעט על כל אחת ואחד, כאשר עבור רבים מדובר בסיוט של ממש! לכן חשוב להבין למה אנשים כל כך מפחדים מרופא שיניים.

מומחים ברפואת שיניים כמו גם פסיכולוגים מסבירים כי טראומות ילדות עלולות ליצור דנטופוביה אצל רבים, כמו אצל אנשים שהוכרחו באלימות ובכוח לשבת על כיסא רופא השיניים. ישנם כאלה שחוו טיפול כירורגי או טיפול מורכב בילדות וזוכרים את התהליך כטראומטי, בעוד שבעבר הטכנולוגיה לא הייתה כה מתקדמת (כמו בימינו אנו) ורבים סבלו מטיפול שיניים ארוך וכואב.

עם זאת כיום יותר ויותר אנשים מתגברים על הפחד גם באמצעות רופאי שיניים שיודעים כיצד להתמודד עם חרדות של מטופלים, כמו גם בשל היכולת להשתמש בטכנולוגיות חדישות שמפחיתות רבות את הכאב, וגם מאפשרות טיפול מהיר ויעיל יותר, כמו גם שישנם טיפולים הנעשים בהרדמה מלאה או בסדציה/ טשטוש.

כיצד בוחרים מרפאת שיניים שתעזור להתמודד עם פחדים?

כאשר אתם זקוקים לטיפול שיניים או לכל הליך לבריאות חלל הפה – חשוב לבחור מרפאת שיניים שעובדת בצורה שמקנה רוגע לחרדים מטיפולים כאלה. שימוש בסדציה או טשטוש לצורך טיפול שיניים, כמו גם הרדמה מלאה – יכולים לעזור מאד לרבים להתמודד עם פחדים ואף לחזור למרפאה לביקורת או לבדיקה ללא פחד ואפילו בביטחון.

איזה טיפולים אפשר לעבור בהרדמה מלאה?

אנשים שחרדים מטיפול או שחוו טראומה אצל רופא השיניים, יוכלו לעבור את כלל הטיפולים, החל מסתימות פשוטות עד שיקום שיניים בהרדמה מלאה. בכך רבים יכולים לשמור על בריאות הפה, כמו גם ליהנות מטיפולים כירורגיים ואסתטיים בהרדמה מלאה.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »