תופעות לוואי לאחר השתלת שיניים – איך מתמודדים?

הודות לטיפולי השתלת השיניים, המון אנשים יכולים לשוב ולחייך! בעבר, שיניים חסרות גרמו לפגיעה בביטחון העצמי, תוך שאלו שסבלו משן או שיניים חסרות, היו נמנעים מלחייך ואף להסתיר באמצעות ידם את חיוכם. כיום, הטכנולוגיה המתקדמת מנגישה איכות חיים – ומאפשרת לאותם אנשים לטפל בשיניים.

מעבר לכך שהשיניים משפיעות באופן ישיר על החיוך וכך גם על הביטחון העצמי, לא ניתן להתעלם מכך שלשיניים תפקיד פרקטי: גם בגריסת המזון וגם בדיבור. כיום, שיעורי ההצלחה של טיפולי השתלת השיניים עומדים על מעל ל-90%!

אז הטכנולוגיה קיימת, רופאי שיניים מומלצים יש, אך בכל זאת ניתן להמשיך ולראות אנשים עם שן רקובה, שבורה או חסרה שלא ממהרים לטפל. הסיבה? החשש מתופעות לוואי אפשריות, ביניהן גם נפיחות לאחר השתלת שיניים. רגע לפני שגם אתם מוותרים על חיוך מיליון הדולר שלכם – דעו גם אתם מה מצפה לכם לאחר הטיפול, ובעיקר מדוע אתם לא צריכים לחשוש:

משך ההשתלה – מה חשוב לדעת?

טיפול של השתלת שיניים נשמע להמון מטופלים כמו תהליך שאורך שנים. בפועל, נדרשות כמה דקות בודדות על מנת לבצע את השתלת השתל בשן. ככל שהעבודה מורכבת יותר וכוללת השתלה ביותר שיניים, כך נדרש זמן רב יותר לרופא השיניים לטפל. מיד לאחר ביצוע ההשתלה, יכול המטופל להשתחרר לביתו, תוך היצמדות לכללי המנוחה.

כאבים – תחושה טבעית לאחר ביצוע ההשתלה

לאורך הטיפול יבטיח רופא השיניים סביבת טיפולים נעימה ונוחה, כזו שתאפשר למטופל לחוש בכמה שפחות כאבים. לכן, הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית שכעבור 4 שעות חולפת. עם זאת, חשוב להבין כי ישנן תופעות לוואי שונות, הכוללות בין היתר גם כאבים. הכאב הינו טבעי בימים שלאחר ההשתלה. מאחר ומדובר על טיפול משמעותי וחודרני, סביר כי לצד הכאב גם יופיע דימום קל.

תופעות לוואי לאחר השתלת שיניים – איך מתמודדים?

"כאבים ונפיחויות נחשבים כמשהו טבעי, איך יכול להיות?"

הכאב והנפיחות שככל הנראה תחושו הינם תוצר של עקירות, קדיחות וחיתוכים. טיפול השתלת השיניים הוא לא טיפול שטחי וחיצוני, אלא שמדובר על טיפול מאד חודרני. לכן, כאב ונפיחות נחשבים כתופעת לוואי טבעית. התופעות שסביר כי יחוש המטופל לאחר הטיפול:

  • שטף דם מקומי (משתקף בצבע כחלחל)
  • נפיחות מקומית (שתחלוף כעבור מספר ימים)
  • חוסר נוחות כללית באזור הפה

עשה ואל תעשה לאחר ההשתלה – מה חשוב לדעת?

ישנן הוראות ברורות שיינתנו על ידי רופא השיניים מיד לאחר ביצוע ההשתלה. בכדי למנוע כאבים מיותרים נוספים (על אלו הנחשבים טבעיים), חשוב להיצמד במאת האחוזים להוראות הניתנות. מה חשוב לדעת?

  • אין לאכול מזון מוצק, אלא רק מזון רך/נוזלי
  • אין לצחצח את האזור בו בוצעה ההשתלה
  • במידה וניתן מרשם למשכך כאבים – יש לקחת אותו
  • יש לנוח מנוחה מלאה ולהימנע מפעילות פיסית
  • יש לנקות את השיניים באמצעות חוט דנטלי (לטובת היגיינת הפה)

התסמינים מחריפים? יש לפנות אל רופא השיניים

הכאבים, הנפיחות והאודם אמורים לחלוף בתוך מספר ימים מיום ההשתלה. במידה והתסמינים נמשכים תקופה ארוכה יותר, תוך שישנן הפרשות או דימומים לא סבירים, יש לפנות אל רופא השיניים לביצוע בדיקה. הכאבים, כמו גם נפיחות לאחר השתלת השיניים, ילוו אתכם ככל הנראה לאורך שלושת הימים שלאחר ההשתלה..

שימו לב: גם ללא תופעות לוואי חריגות, חשוב מאד לתאם עם רופא השיניים המטפל בדיקת ביקורת שגרתית. מטרת הבדיקה היא לוודא את שביעות רצונכם, תוך בדיקה מעמיקה של אזור ההשתלה וקצב ההחלמה שלכם. בקרוב מאד, גם אתם תוכלו לשוב ולחייך!

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »