טיפולים אסתטיים בשיניים – מהי החשיבות שלהם?

ישנם לא מעט מטופלים המגיעים אל מרפאת השיניים רק במקרי SOS: בעת שהם צריכים לעקור שן או בעת שיש להם חור והם מעוניינים בסתימה מידית. לצד טיפולים "שגרתיים" יותר, מרפאת השיניים גם מבצעת שלל טיפולים אסתטיים לשיניים שפשוט יגרמו לכם לחייך!

למרות ששוב ושוב מקדשים את המהות הפנימית של האדם ומדגישים את חשיבותה, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי המראה החיצוני הוא כרטיס הביקור של כל אדם ואדם. אסתטיקה בסיסית חיונית, חשובה ואולי גם אף הכרחית – לנשים וגברים כאחד. כל אדם רוצה להיראות במיטבו, כאשר גם תחום רפואת השיניים מציע שלל טיפולים שונים שכל מהותם אסתטית. אם גם אתם יכולים לזכות בחיוך של מיליון דולר ולשלם על כך הרבה פחות, למה לא בעצם?

ישנם טיפולים אסתטיים לשיניים המוצעים במרפאת השיניים, כאשר לפניכם אלו הנחשקים ביותר:

השתלות שיניים – אפשר לשוב לחייך!

אי אפשר לדבר על טיפולים אסתטיים לשיניים מבלי לדבר על טיפולי השתלת השיניים. עוד ישנן עדויות של אנשים בגילאים מתקדמים, המספרים כי בעת שנשברה להם שן או נשרה להם שן, לא היה להם יותר מדי מה לעשות. טיפולי ההשתלה המתקדמים יצרו מהפכה של ממש, ובמידה רבה הפחיתו את מידת החרדה והחשש של אנשים מה הם יעשו במידה והם יאבדו שן.

לכל שן בפה יש תפקיד, ומספיקה שן אחת חסרה בכדי לגרום לכם לנזק ביכולת הדיבור, האכילה וכמובן שנוצרת גם פגיעה אסתטית. טיפולי ההשתלה מעניקים מענה איכותי לאנשים שחסרה להם שן או שיניים, כאשר ניתן לשוב ולחייך חיוך גדול מהר משניתן לדמיין.

טיפולים אסתטיים בשיניים – מהי החשיבות שלהם?

כתרים לשיניים – איך הם תורמים אסתטית?

ישנם אנשים שרוצים לחייך חיוך גדול, אך הם נמנעים מלעשות זאת. הסיבה? החשש כי החיוך הרחב יחשוף את השן הרקובה או השבורה. במילים אחרות? שן שנראית קצת פחות טוב ושאסתטיות לא ניכרת בה כלל. בעת שעוטפים את השן בכתר (ישנם סוגים שונים של כתרים), ניתן להעניק לשן מעטפת אסתטית שתורמת למראה הכללי. חשוב מאד שהחומר של הכתר יהיה עמיד, תוך שיש להעניק חשיבות גם למראה של הכתר במטרה לייצר מראה כמה שיותר טבעי.

חלום בלבן: הלבנת השיניים

כמעט ואין מטופל שמגיע אל מרפאת השיניים ולא מברר לגבי טיפולי הלבנה. ככל שמתבגרים, השיניים מאבדות מהצבע הטבעי שלהן, כאשר הבעיה הגדולה באמת היא שהצבע ה"חדש" של השיניים אינו אחיד וכל שן בעלת גוון אחר. התוצאה? מאד לא אסתטית.

מעבר לכך שקצב ההתבגרות תורם ישירות לגוון השיניים, הרי שישנן סיבות נוספות הגורמות לשיניים לאבד את הצבע הלבן: שתיית קפה, עישון סיגריות, שתיית יין ואכילת מאכלים גדושים בסוכר. לשמחתכם, ניתן להשיב את הצבע הלבן אל השיניים שלכם וליהנות מהחיוך שתמיד רציתם לחייך. ישנן כמה שיטות שונות להלבנת השיניים – כאשר חלקן מומלצות יותר וחלקן מומלצות פחות. על מנת לבחור את השיטה הטובה ביותר, רופא השיניים יערוך תשאול שמטרתו להבין את הציפיות והתקציב. כמו כן, לא אחת יהיה מעורב גם שיקול דעת רפואי.

טיפולים אסתטיים בשיניים – מהי החשיבות שלהם?

האם כדאי להשקיע בטיפולים אסתטיים לשיניים?

התשובה היא חד משמעית והיא חיובית. מעבר לכך שישנו קשר ישיר בין בריאות-נראות הפה ובין הביטחון העצמי, הרי שהמון פעמים הפגיעה האסתטית משולבת גם עם פגיעה תפקודתית. הדוגמא לכך היא כמובן מקרה בו ישנה שן חסרה: מעבר לכך שהחיוך אינו חיוך כשחסרה שן קדמית או אחורית, הרי שקשה מאד לתפקד תפקוד מלא (דיבור ואכילה) כשחסרה שן.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »