כתרים לשיניים – מה גם אתם צריכים לדעת?

גם אתם רוצים לחייך חיוך גדול אך אתם מרגישים שיש משהו שעוצר בעדכם? ככל הנראה, הסיבה היא נראות חזותית שאינה אסתטית, או לפחות כזאת שאתם לא ממש מתגאים בה. החיוך שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם, ובעת שאתם מצניעים אותו, הרי שחלק מהותי מכרטיס הביקור שלכם נותר עמום ומעורפל. הודות לכתרים המיועדים לשיניים שבהם עושים שימוש במרפאות השיניים, גם אתם יכולים לשוב ולחייך.

אז מהם כתרים לשיניים? ישנן שיניים רקובות, או כאלו שנפגעו בעקבות מכה או טיפול שורש. הודות לכתר, ניתן להעניק לאותה שן פגועה מעטפת חזותית שתורמת לחיוך השלם. מדובר על יחידה מלאכותית שתפקידה אסתטי וניתן ליישם אותה בכל שן. ישנם כתרים מסוגים שונים, כאשר הכתר בנוי בצורה הבאה:

  • חלקו החיצוני של הכתר עשוי מחרסינה
  • חלקו הפנימי של הכתר עשוי מתכת

מה חשוב לדעת? ישנה חשיבות עליונה לבחירת סוג הכתר. כתרים לשיניים מוצעים במחירים שונים, ובהחלט לא מומלץ לבסס את הבחירה על פי שיקול כלכלי בלבד. החשש הגדול הוא שכתרים העשויים ממתכות פשוטות או לא איכותיות, יחלידו בסופו של דבר ויפגעו בנראות האסתטית שהיא מטרת העל בטיפול שכזה.

כתרים לשיניים – מה גם אתם צריכים לדעת?

בחירת כתרים לשיניים – על בסיס אילו פרמטרים?

כתר שיוצע למטופל אחד לא בהכרח יוצע למטופל אחר. הכתרים מעניקים מענה איכותי גם ברמה האסתטית וגם ברמה הפרקטית. לכן, ישנה חשיבות עליונה לאיפיון צרכי המטופל ורק לאחר מכן להתאים לו את הכתר:

  • לאיזו שן עתידים להתאים כתר
  • עד כמה האסתטיקה חשובה למטופל
  • האם ישנו תקציב בו המטופל ירצה לעמוד
  • המלצת הרופא בהתאם לבריאות הפה של המטופל

סוגי הכתרים הנפוצים, הכירו:

כאמור, ישנם סוגים שונים של כתרים לשיניים. ההמלצה: לבחור כתר בעל עמידות רבה ובעל נראות אסתטית גבוהה. באילו סוגי כתרים עושות שימוש מרפאות השיניים כיום?

כתרים לשיניים – מה גם אתם צריכים לדעת?

כתרי הזירקוניה – על מה כולם מדברים?

כתרי הזירקוניה הם הכתרים שזוכים ליחסי הציבור הטובים ביותר. עד כמה טובים? עד לכדי כך שמטופלים מגיעים אל מרפאת השיניים ומבקשים כתר זה גם מבלי שהם באמת מכירים את התכונות שלו. כתרי הזירקוניה הם כתרים שלא משולבת בהם מתכת, כאשר היתרון שלהם הוא ההתאמה האידיאלית מבחינה ביולוגית לחלל הפה.

הכתר עשוי ברובו ממתכת, אך הוא עטוף גם בשכבה של חרסינה. מדובר על אחד הכתרים העמידים ביותר, כך שאלו מכם החוששים מסדק או פגיעה בכתר – יכולים לבטל כל חשש. בנוסף, כתר הזירקוניה מייצג את הנראות האסתטית הגבוהה ביותר, כך שאם גם אתם רוצים לחייך את חיוך מיליון הדולר שלכם (ולשלם עליו הרבה פחות), זהו הכתר עבורכם.

מתי כתרי הזירקוניה מאד מומלצים? חשוב לדעת כי כתרי הזירקוניה יקרים יותר בהשוואה לכתרים אחרים. עם זאת, מאחר והם מייצרים את הפתרון האסתטי המתקדם ביותר – הם מומלצים בעיקר לאלו הזקוקים לכתר בשיניים עליוניות קדמיות.

איך בוחרים מרפאת שיניים?

בכדי להבטיח כי גם אתם תקבלו את הטיפול הראוי והמקצועי ביותר, חשוב לבחור במרפאת שיניים מומלצת. אז איך בוחרים מרפאת שיניים?

  • המלצות – ככל שתאספו יותר המלצות חיובית (ממכרים ועד המלצות באינטרנט), כך תוכלו להיות שקטים כי אתם מפקידים את בריאות הפה שלכם במרפאה טובה.
  • ניסיון הרופאים – מובן כי תחושו בטוחים יותר להיות מטופלים על ידי רופא שיניים מנוסה. לכן, בדקו גם אתם מהו הניסיון התעסוקתי של רופא השיניים, עד כמה הוא התנסה בטיפולי כתרים וכיוצא בזה.
  • בקרו במרפאה – ואין דבר טוב יותר מאשר לבקר במרפאה עצמה ולהגיע לבדיקה ראשונית. כך, אתם יכולים להתרשם מהרופא – בפן המקצועי והשירותי, להתרשם מנראות המרפאה, עד כמה היא נקייה ועד כמה המכשור בה חדיש ומתקדם.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »