איך מתמודדים עם פחד מרופא שיניים?

צרת רבים חצי נחמה? מסתבר שלא תמיד. החשיבות לשמירה על בריאות הפה והשיניים ידועה לכל. עם זאת, ישנם אנשים שסובלים מחורים בשיניים, זקוקים לטיפול שורש דחוף וגם כאלו שכבר שנים מחייכים חצי חיוך רק בגלל שחסרה להם שן. הסיבה שהם לא מטפלים בשיניים אינה בגלל שהם מאמינים כי הטיפול אינו הכרחי או דחוף, אלא פשוט מאחר והם חוששים מרופא השיניים.

ישנם שלל מיתוסים ואגדות אורבניות על טיפולי השיניים ורופאי השיניים, כאשר רובם כלל לא נכונים ובטח שאינם רלוונטים לעידן בו נעשה שימוש במיכשור חדשני על בסיס טכנולוגיות מתקדמות. רגע לפני שגם אתם מוותרים על טיפול שיניים נוסף, לפניכם 5 טיפים מעולים שיקלו עליכם את הפחד:

1.לפני הטיפול, הגיעו לביקור במרפאת השיניים

המון פעמים הפחד הגדול הוא בעקבות הלא נודע. לכן, אם אתם חוששים מחוסר הוודאות, ההמלצה אליכם היא להגיע אל מרפאת השיניים לפני הטיפול שלכם. לדוגמא: תואם לכם טיפול ליום חמישי? הגיעו לביקור במרפאה ביום שני. כך, אתם זוכים להכיר את הצוות המטפל, תוכלו לקבל הסבר מקדים מרופא השיניים ובעיקר לראות מטופלים מחוייכים במרפאה. כשתגיעו אל הטיפול שלכם, כבר תגיעו אל חלל שיש לכם איתו היכרות מוקדמת.

2.הזכירו לעצמכם דרך קבע כי אתם בחרתם לטפל

לעתים, שינוי במילים שבהן אתם משתמשים יכול לחולל פלאים. איך זה קורה? אם תשימו לב, המון פעמים אתם אומרים לעצמכם: "אני חייב לטפל בשיניים שלי". בפועל, אינכם חייבים לעשות דבר – הבחירה היא שלכם. בעת שאתם מחדירים לעצמכם לתודעה כי אתם "חייבים", אתם מייצרים אצלכם לחץ מיותר. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבצע הגדרה מחדשה ולומר לעצמכם כי אתם "בוחרים" לטפל בשיניים. כך, השליטה בידיים שלכם בכל רגע נתון.

איך מתמודדים עם פחד מרופא שיניים?

3.דמיינו את איכות החיים שלכם לאחר טיפול השיניים

כל עוד אתם צריכים לבצע טיפול שיניים ואתם דוחים אותו, הרי שאיכות החיים שלכם כעת אינה איכות החיים שאתם מכירים: השיניים לבטח כואבות, יש לכם קושי בגריסת המזון ובדיבור ואתם גם נבוכים לחייך בעת שיש לכם שן שבורה או סדוקה. לעתים, הדרך להתגבר על הפחד ולעשות את הצעד אל עבר הטיפול היא לדמיין את איכות החיים שלכם לאחר הטיפול. אם תחשבו על זה – כעת אתם סובלים בכל יום. גם אם טיפול השיניים יוצר אצלכם חוסר נוחות, הרי שמדובר על טיפול נקודתי שלאחריו תשיבו לעצמכם את איכות החיים לה אתם רגילים!

4.ולעתים, כל מה שאתם צריכים זו פשוט הרדמה מקומית

אין זה חדש כי הפחד הגדול של אנשים מטיפולי שיניים הוא בעיקר הפחד לחוש כאב. אל תשכחו לרגע כי טיפולי השיניים המוצעים במרפאות השיניים כיום אינם טיפולים עתיקים מימי הביניים. מעבר לכך שטכניקות הטיפול השתדרגו פלאים בשנים האחרונות, הרי שאתם יכולים לבקש מרופא השיניים שירדים לכם מקומית את האזור בו מטפלים. במקרים חריגים, תתבצע הרדמה מלאה (בהתאם לאופי המטופל, מצבו הבריאותי וסוג הטיפול). טיפול שיניים ללא כאב? יש דבר כזה!

5.קבעו את הטיפול בזמן בו אתם רגועים ושלווים

ודבר נוסף שיקל עליכם את טיפול השיניים הוא פשוט לקבוע אותו ביום ובשעה שנוחים לכם. לדוגמא: אתם מסיימים את יום העבודה שלכם מותשים ולחוצים? כנראה שלהגיע לטיפול לאחר יום העבודה זה לא רעיון טוב. הגיעו אל מרפאת השיניים לאחר אימון גופני שמעלה לכם את מצב הרוח, ביום החופשי שלכם כשאתם פנויים (בעיקר מנטלית) או בכל תזמון אחר שאתם יודעים שמטיב עמכם.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »