אסתטיקה דנטלית – ציפוי קומפוזיט

לא משנה כמה אתם מצחצחים את השיניים, משתמשים בחומרי הלבנה או מקפידים על מזון מומלץ – אתם עדיין לא מרוצים מגוון ומנראות השיניים שלכם. החשיבות של האסתטיקה הדנטלית ניצבת בראש סדר העדיפויות של המון אנשים, ורפואת השיניים יודעת להציע כיום שלל טיפולים שכל מטרתם – אסתטית. אחד מאותם טיפולים הוא ציפוי שיניים.

ישנם סוגים שונים של ציפויים, וציפוי הקומפוזיט נחשב לאחד הציפויים הנחשקים ביותר. ציפוי קומפוזיט מספק תוצאה מיידית נפלאה, אך על מנת לשמר את הנראות יש לתחזק את הטיפול. פעולת התחזוק נדרשת משום שישנה שחיקה טבעית של הציפוי. יש לציין כי הציפוי אמנם מיושם במרפאת השיניים שלנו, אך מיוצר במעבדה חיצונית בהתאם למידות השיניים והגוון הרצוי. לפניכם, הסבר קצר מהו אותו ציפוי, מהם היתרונות שלו וגם מהו ההבדל בין הלבנה ובין ציפוי שיניים.

הלבנה או ציפוי – במה כדאי לבחור?

הלבנה או ציפוי

אנשים שמעוניינים בשיפור הנראות האסתטית של השיניים, שואלים אותנו המון פעמים: איזה טיפול מומלץ יותר – טיפול הלבנה קלאסי או ציפוי שיניים. והתשובה? משתנה בין מטופל למטופל. עם זאת, כן חשוב להבין את ההבדל בין השיטות על מנת להבין מדוע הציפוי נחשב יעיל ומומלץ יותר לרוב. כידוע, בהלבנת שיניים מכל סוג, ישנו מגע של חומר פעיל על השן. המשמעות היא שבמידה וישנו פער בגוון שבין שן לשן, התוצאה ככל הנראה תצא לא אחידה.

עם ציפוי שיניים, כמו ציפוי הקומפוזיט, מדובר על ציפוי אחיד ש"מודבק" על השיניים. כך, לא משנה כלל מהו גוון השיניים הטבעיות, אלא שמה שמשנה הוא הגוון של הציפוי עצמו כי רק הוא ישפיע על הנראות הסופית. 

ציפוי קומפוזיט – מה חשוב לדעת על מהלך הטיפול?

הציפוי מיושם כ"הדבקת מדבקה" על השיניים. לרוב, על מנת ליישם את הציפוי בצורה אידיאלית ובכדי ליהנות מתוצר אסתטי, תידרש פעולה מקדימה של השחזה שטחית של השן. חשוב לציין כי במידה ויתגלה חשש לפגיעה בשן, לא נבצע את הטיפול. מדוע? משום שהגישה הטיפולית שלנו חד משמעית: שן מתפקדת חשובה יותר משן אסתטית. עם זאת, גם במקרים של השחזה, מדובר על השחזה עדינה מאד שלא יוצרת פגיעה בעמידות, חוזק או נראות השן. לטובת יישום הציפוי, נדרש מפגש אחד בלבד במרפאת השיניים. 

היתרונות הבולטים של ציפוי הקומפוזיט:

  • יתרון כלכלי: מחיר נמוך יותר בהשוואה לציפוי החרסינה
  • טיפול אסתטי מהיר ונטול כאב
  • ישנם תקדימים רבים של מטופלים מרוצים

"מדוע הציפוי הזה זול יותר בהשוואה לציפויים אחרים?"

בהשוואה לחומרים האחרים, בעיקר בהשוואה לציפויי החרסינה, הקומפוזיט בהחלט מספק למטופלים יתרון בכל הקשור למחירו. אנו מאמינים בשקיפות מלאה אל מול המטופלים שלנו, ולכן חשוב לנו להציג יתרונות וחסרונות של כל טיפול וכל חומר. בהקשר זה של קומפוזיט, למרות כל היתרונות הנפלאים שלו, יש לקחת בחשבון כי העמידות של הקומפוזיט איננה גבוהה, כך שעל מנת לשמר את הנראות הקורנת יהיה צורך בטיפולי תחזוק. זו הסיבה כי בהשוואה לציפויים אחרים, הוא זול יותר. 

השקעה בציפוי קומפוזיט – הכרחית או מיותרת?

יש לצאת מנקודת הנחה כי חיוך אסתטי הוא רצון משותף שיש לכולם. רפואת השיניים, וגם המרפאה שלנו, מציעה כיום מניפה רחבה של טיפולי אסתטיקה, לרבות ציפוי קומפוזיט. החיוך שלכם הוא זה שמלווה אתכם, יוצר בשמכם רושם ומאיר את הפנים שלכם. ישנם אנשים שעבורם הציפוי איננו פעולת שדרוג אסתטית בסיסית, אלא שיקום של ממש. במקרים בהם ישנו "אפקט דמקה" של שיניים בגוונים שונים, גם ישנה לרוב פגיעה בביטחון והימנעות תמידית מלחייך. ציפוי הקומפוזיט נותן גם לכם את האפשרות לחייך את החיוך שתמיד רציתם!

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »