לקראת חידוש טיפול שורש – איך תבחרו את רופא השיניים?

לאחר בדיקה במרפאת השיניים, התבשרתם כי גם אתם צריכים לעבור טיפול שורש. למרות החששות, הבנתם כי אין באמת ברירה אלא לתת אמון ברופא השיניים המטפל שלכם. להפתעתכם, כעבור זמן קצר התבשרתם כי טיפול השורש לא הצליח – ועליכם לעבור כעת חידוש טיפול שורש.

טיפול השורש לא תמיד מצליח בפעם הראשונה, ובמקרים כאלו נדרשים המטופלים לשוב אל מרפאת השיניים ולבצע טיפול נוסף. בתהליך שכזה על הרופא להסיר את הסתימה ולנקות מחדש את התעלות שבשורש. לא אחת, מטופלים שטיפול השורש שלהם לא הצליח, בוחרים במרפאת שיניים חדשה: אם כן, על פי אילו פרמטרים יש לבחור אותה?

טיפול השורש לא הצליח – מה הסיבה?

חשוב להבין כי לא תמיד "האחריות" על כך שטיפול השורש לא הצליח היא באחריותו של הרופא המטפל. לעתים, הסיבה שבגללה מגיעים מטופלים לטיפול חוזר היא זיהום שנוצר בעקבות הצטברות של חיידקים. עם זאת, לא ניתן לשלול מקרים בהם חידוש טיפול שורש הינו תוצר של טיפול לא איכותי:

  • עבודת הכנה לא מספיק יסודית בתעלות השורש
  • סתימה שלא בוצעה כנדרש
לקראת חידוש טיפול שורש – איך תבחרו את רופא השיניים?

מה חשוב לדעת? ישנם מקרים בהם גם טיפול השורש השני לא מצליח, כאשר מה שיכול למנוע את הצלחת הטיפול הוא איכות הטיפול (לכן כדאי לבחור ברופא מומלץ), אך לעתים הסיבה היא מצבו הבריאותי-רפואי של המטופל.

במקרה בו גם אתם צריכים לעבור חידוש טיפול שורש ומחפשים אחר רופא שיניים אחר שיטפל בכם, הכירו גם אתם את הפרמטרים לבחירת רופא השיניים המומלץ ביותר:

1. עד כמה המרפאה נקייה?

טיפול שיניים מכל סוג, לרבות חידוש טיפול שורש, חייב להתבצע בסביבה נקייה וסטיירלית. לא אחת, הסביבה בה ניתנים טיפולי השיניים הם המקור לחלק לא מבוטל מהבעיות שצצות בהמשך. על מה עליכם לשים לב בבדיקה הראשונית שלכם במרפאה?

  • האם הרופא לבוש בחלוק נקי
  • האם הרופא משתמש בעזרים חד פעמיים (מעיד על סטייריליות)
  • האם המרפאה אסתטית, נקייה ומריחה טוב

2. עד כמה הרופא משקיע בבדיקה שלכם?

הטעות הגדולה ביותר שיכול רופא השיניים לעשות היא להציע לכם טיפול מבלי לבדוק אתכם. היו מקרים מעולם, בהם הגיעו מטופלים אל הבדיקה הראשונית, טענו בביטחון כי הם צריכים חידוש טיפול שורש על סמך אבחנה עצמית שהם עשו לעצמם, וכך יצאו לדרך עם הרופא.

לפני כל טיפול שיניים, חייב הרופא לבדוק אתכם לעומק ורק לאחר מכן להציע לכם תכנית טיפולים מתאימה. רופא שמדלג על בדיקות מקדימות חיוניות שכאלו, לא רק שלא מטיב עמכם אלא יכול ליצור נזק רב יותר. כמו כן, במידה והגעתם עם צילום שכבר ביצעתם בעבר, תוך שהוא רלוונטי ומשקף את מצבכם הנוכחי, על הרופא לבחון את הצילומים לעומק ולפענח אותם בצורה מקצועית ויסודית.

3. לפני הגעתכם לפגישה, בררו לגבי המלצות

לקוחות מרוצים אוהבים לחלוק את החוויה הטובה שלהם, וכיום גם קל מאד לשתף אותה ברשת האינטרנט. אמנם אינכם צריכים לבסס את הבחירה שלכם אך ורק על פי פרמטר זה, אך יהיה נכון בהחלט לקרוא חוות דעת על הרופא, דרך הטיפול שלו, אדיבות צוות המרפאה, מהלך הטיפול, האם ישנו מעקב לאחר הטיפול וכן הלאה.

4. זמינות הרופא – במקרה זה קריטית

ישנם טיפולי שיניים שאינם נחשבים דחופים ואותם אפשר לדחות. עם זאת, חידוש טיפול שורש הוא אחד הטיפולים שמומלץ מאד שלא לדחות אותם. מדובר על ימים שלמים של חוסר נוחות, כאבים וחשש כי השן תיסדק או תישבר. לכן, תאמו מראש ציפיות באשר לזמינות הרופא, מתי הוא יכול לקבל אתכם ולהשלים את הטיפול. בטיפול זה ידאג רופא השיניים "לאטום" את מערכת השורש – זאת בכדי למנוע מצב בו תתפתח בעתיד דלקת.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »