איך מפחיתים נפיחות בפה לאחר טיפול שיניים?

השאלה היא לא אם אתם צריכים לעבור טיפול שיניים או לא, אלא איך עליכם להתמודד לאחר הטיפול. אם ישנם טיפולים שיחסי הציבור שלהם לא נחשבים לטובים כל כך – הרי שהם טיפולים אלו. לא מעט מטופלים חוששים מהטיפולים החודרניים, מחוסר הנוחות הזמני ובעיקר מתופעות הלוואי המגיעות לאחר כל טיפול כדוגמת נפיחות.

אז מה חשוב שתדעו?

  • הסבל בעקבות אי-הטיפול גדול מחוסר הנוחות של הטיפול
  • ניתן לבצע שלל טיפולים באמצעות הרדמה מקומית
  • רופא שיניים מנוסה מבצע טיפולים ללא כאב
  • טיפולי השיניים כיום מבוססים על טכניקות מתקדמות ומכשור חדיש

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות והשכיחות ביותר אצל מבוגרים וילדים גם יחד, היא נפיחות לאחר טיפול שיניים. הנפיחות יכולה לצוץ לאחר טיפול עקירה, לאחר סתימה, טיפול שורש ולעתים אפילו לאחר ניקוי מאסיבי של אבנית מהשיניים אצל השיננית. אז איך תוכלו גם אתם להתמודד עם הנפיחות הטבעית שלאחר טיפול השיניים?

איך מפחיתים נפיחות בפה לאחר טיפול שיניים?

הצמדת אריזת מזון קפואה לאזור הנפוח

יש אלו שיאמרו כי השיטה הקלאסית ביותר היא הצמדת אריזת מזון קפוא אל האזור הנפוח. יש להדגיש כי יש להניח אך ורק אריזות מזון סגורות (כמו של ירקות קפואים) ולא קרח קפוא ישירות על האזור. האריזה מתפקדת כמעין שכבה המאזנת את הקור, וכך אתם אכן יכולים להגיע להטבה מבלי שנוצרת תחושה מאד לא נעימה. בהחלט תוכלו ללחוץ לחיצות עדינות על האזור הנפוח, אך חשוב שלא להניח את האריזה הקפואה על האזור יותר מ-5 דקות.

תרופת סבתא מוכרת: מי המלח

דרך נוספת ליצור חיטוי וגם להפחית נפיחות היא עם מי מלח. כל שאתם צריכים לעשות הוא לערבב חצי כפיות מלח בתוך כוס מים פושרים ולגרגר בעדינות. מדובר על פתרון שמתאים לאלו מכם שיכולים לסבול הפחתה איטית בנפיחות, שכן הנפיחות יורדת יחסית לאט ובהדרגתיות. עשו זאת כל שעתיים עד שלוש שעות ותוכלו ליהנות מהטבה משמעותית כבר כעבור יומיים.

שימוש באנטיביוטיקה בהמלצת הרופא

בנוסף, המון פעמים הנפיחות היא תוצר של עקירה, ולעתים אף של עקירה כירורגית. במקרה שכזה הרופא יודיע לכם עוד טרם הטיפול כי אתם עתידים לסבול מנפיחות וכי תצטרכו לצרוך אנטיביוטיקה. שימו לב כי חשוב מאד לצרוך את האנטיביוטיקה על פי הנדרש ולא לעצור אותה באמצע. סיום הטיפול חיוני להחלמתכם, וקיצורי דרך רק יכולים לגרום לכם לכאבים מיותרים. הנפיחות כאמור, תרד בהדרגה.

איך מפחיתים נפיחות בפה לאחר טיפול שיניים?

שטיפות פה ייחודיות

לצד תכשירי שטיפות הפה המוכרים הנמצאים כמעט בכל בית בישראל, גם ישנם תכשירים שונים הנחשבים יותר "רפואיים" ופחות יום יומיים. במקרה של נפיחות, רופא השיניים ימליץ לכם על התכשיר המתאים לכם ביותר, כאשר לרוב מדובר על שטיפה מומלצת של פעמיים ביום. שימוש בתכשיר מפחית את הנפיחות ויוצר תחושת הקלה.

אז מה אסור בהחלט לעשות לאחר טיפול שיניים חודרני?

אימוץ הרגלים חדשים כשבוע לאחר טיפול השיניים, יכול ליצור פלאים! שימו לב מה בהחלט אסור לכם לעשות לאחר הטיפול:

  • אסור לעשן לאחר טיפול שיניים חודרני כמו עקירה לדוגמא
  • שתיה חמה ומזון חם בהחלט לא מומלצים
  • הימנעו משתיה קרה ומזונות קרים
  • אין לבצע פעילות גופנית ולהרים משקלים כבדים

חשוב להדגיש: יש להיצמד אל הוראות רופא השיניים

ההמלצות להורדת הנפיחות ניתנות כהמלצות כלליות, ואין לראות בהן כהוראה מפורשת מרופא השיניים. לכל מטופל מצב בריאותי שונה וכל מטופל עובר טיפולים שונים אצל רופא השיניים. שימו לב כי עליכם לאמץ את המלצות הרופא המטפל שלכם בלבד, כאשר המטרה היא להביא אתכם להטבה מהירה ככל הניתן.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »