יישור שיניים ללא גשר – הכירו גם אתם!

רפואת השיניים כבר שנים רבות מציעה שלל טיפולים שמטרתם ליישר את שיני המטופלים. כמו בכל תחום, גם בתחום רפואת השיניים ישנם פיתוחים מתקדמים שהופכים את הטיפול לפשוט יותר וגם אסתטי יותר. כידוע, לטובת יישור השיניים נדרשו עד לא מזמן המטופלים שדרשו בטיפול, להרכיב גשר-קוביות שהיה נראה לעין.

אותם גשרים פגעו אסתטית בחיוך ובנראות הכוללת, כאשר מבוכה גדולה נרשמה בעיקר בקרב הקהלים הבוגרים יותר. יישור שיניים ללא גשר מאפשר גם לכם, לבצע את תהליך היישור בצורה אסתטית ולא נראית לעין – כזו שרק אתם תהיו מודעים לה. יש לציין כי טיפול מסוג יישור שיניים ללא גשר לא מתאים לקבוצות המטופלים הבאות:

  • אנשים שלא נוטים לטפח שגרת תחזוק בריאה בפה
  • אנשים בעלי רגישויות כרוניות בחניכיים

אתם יכולים לחייך כבר עכשיו!

יישור שיניים ללא גשר הוא תהליך שרק אתם תהיו מודעים לו. לא מעטים אלו שהחליטו לוותר על תהליך היישור רק בגלל החזות המגושמת והמתכתית שהייתה חלק בלתי נפרד מהטיפול. כיום לעומת זאת, ניתן לבסס את יישור השיניים באמצעות כמה שיטות שונות, כאשר אלו המוכרות והמבוקשות יותר:

  • סמכים בעלי גוון שקוף שלא נראים לעין
  • סמכים מחרסינה
  • שיטת אינוויזליין

חשוב לציין כי בניגוד לשיטות מיושנות יותר, יישור שיניים ללא גשר בשיטת הסמכים מסתמנת כמועדפת גם על ידי רופאי השיניים וגם על ידי המטופלים בעצמם, ולא במקרה. בשונה מפתרון קבוע של יישור שיניים, באמצעות הסמכים ניתן להושיב ולהסיר אותם מהשיניים בהתאם להמלצות הרופא המטפל. המשמעות היא שניתן לשמור על רמות גבוהות יותר של היגיינה.

הסמכים מחרסינה הם אלו שזוכים ליחסי הציבור הטובים ביותר, והביקוש להם גבוה. היתרון הבולט שלהם נעוץ בעובדה כי הם לא נוטים לשנת את הצבע שלהם, כך שישנו דגש אסתטי גם בכל הקשור לנראות הסמכים בעצמכם.

שימוש בסמכים אחוריים

שיטה נוספת של יישור שיניים ללא גשר בה נהוג לעשות שימוש בקרב קהלים מבוגרים יותר, היא שיטת הסמכים הפנימיים. מאחר והסמכים נמצאים בחלק האחורי של השן, הרי שהם כלל לא ניכרים כלפי חוץ, מה שמאפשר לכם ליהנות מתהליך אסתטי ופרטי. העיקרון לפיו פעולת השיטה הוא הפעלת כוח על השיניים, כך שבהדרגה הן מתיישרות ומייצרות את הנראות האחידה וההרמונית.

יישור שיניים ללא גשר

אינוויזליין – פתרון נוסף ואיכותי

לצד הסמכים שנשלפים בהתאם להוראות רופא השיניים, ישנה שיטה נוספת שניתן ליישם: שיטת האינוויזיליין. יישור שיניים ללא גשר במקרה הזה מתבצע באמצעות קשתיות דקות בצבע שקוף. אם גם אתם חששתם תמיד שהחיוך שלכם יסגיר את הטיפול שאתם עוברים, הרי שעם קשתיות אלו אתם יכולים לשמור את הטיפול לעצמכם. מדובר על שיטה יחסית חדשה, בה עושים שימוש כבר שני עשורים. עם זאת, שביעות הרצון הגבוהה של המטופלים רק הולכת ומחזקת אותה, וכיום היא נחשבת לאחד הפתרונות האיכותיים ביותר המוצעים במסגרת יישור שיניים ללא גשר.

היתרונות הבולטים של שיטת האינוויזליין:

  • שיטה זו לא מצריכה תקופת טיפול ארוכה יותר
  • ממש כמו הסמכים, גם את הקשתיות ניתן להסיר לטובת שמירה על בריאות הפה
  • מראה שקוף ואסתטי יותר שמתאים לקהל של אנשים בוגרים

האם גם אתם צריכים יישור שיניים?

הבטן הרכה של המון אנשים היא החיוך שלהם: בעוד חיוך "מיליון דולר" ממנף את תחושת הביטחון העצמי, הרי שחיוכים קצת פחות אסתטיים גורמים המון פעמים לאותם אנשים לחייך בפה סגור. טיפול של יישור שיניים יכול להתאים לכם במקרים הבאים:

  • כשיש לכם רווח בין השיניים
  • בעת שישנו פער בגובה השיניים
  • שיניים בולטות או "עקומות"

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »