הרמת סינוס סגורה – על התהליך ומתי צריך אותו

התרחיש האידיאלי הוא שרופא השיניים יוכל לבשר לכם: "אפשר לצאת לדרך עם תהליך השתלת השיניים, יש לכם כמות מספקת של עצם!". עם זאת, לעתים ישנו טיפול מקדים נדרש, שמבלי שמבצעים אותו וממתינים לתקופת התגבשות העצם, לא ניתן להמשיך הלאה להשתלת השיניים.

בעוד ישנם מטופלים שחשים אכזבה קלה לגלות כי עליהם לעבור הרמת סינוס סגורה, הרי שחשוב להבין דבר מהותי: בעבר, מחסור בשיניים היה נחשב לגזרה של ממש. עם התפתחות רפואת השיניים, הוצעו טיפולים מתקדמים כדוגמת השתלת השיניים, כאשר תנאי הסף היה כמות מספקת של עצם. מטופלים עם כמות שאינה מספקת, לא היו יכולים להיות מועמדים לטיפול.

לשמחת הרופאים והמטופלים, רפואת השיניים נמצאת דרך קבע בהתפתחות תמידית, תוך שהטכנולוגיה לא מפסיקה להפתיע: תהליך מקדים של הרמת סינוס סגורה, מאפשר לכל מטופל ליהנות מתהליך ההשתלה, גם כאשר "נתוני הפתיחה" שלו קצת פחות אידיאליים.

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה – מתי צריך אותה?

רופא השיניים עתיד לשלב שתלים בפה המטופל. אותם שתלים, עתידים להעניק מראה טבעי של שיניים בריאות ושלמות. על מנת שאכן יהיה ניתן לשלב את השתלים, יש צורך בכמות מספקת של עצם. חשוב לציין כי לא רק כמות העצם חשובה, אלא גם איכותה – כך שישנה סבירות שגם מטופלים עם כמות עצם נאה לכאורה, יזדקקו לשלב המקדים – הרמת סינוס סגורה. ההליך הקצר (שנקרא גם המון פעמים ניתוח הרמת סינוס), משפר את תנאי הפתיחה – כך שיהיה ניתן לבצע את השתלת השיניים, ולצפות לתוצאות יפות ברמה האסתטית והפרקטית. 

מחסור בשיניים – פגיעה באיכות החיים שלכם

ישנם מטופלים שמתעניינים בטיפולי ההשתלה, אך בעת שהם מבינים כי עליהם לעבור הרמת סינוס סגורה, הם נסוגים לאחור. יש להבין כי שיניים חסרות לא פגועות רק באסתטיקה ובחיוך שלכם, אלא גם בתפקוד היום יומי שלכם. גם שן חסרה אחת יכולה לפגוע בגריסת המזון (לדוגמא: שן שחסרה בצד ימין, מאלצת אתכם לגרוס מזון בצד שמאל בלבד). כמו כן, בעת שהשן החסרה נמצאת בחלקו הקדמי של הפה, לא אחת ישנם קשיים בדיבור. 

זיכרו כי החיוך שלכם הולך אתכם לכל מקום – לראיון העבודה, לחתימה על עסקה חשובה וגם לדייט. טפחו את החיוך שלכם ואת איכות החיים שלכם עם השתלת שיניים – גם אם היא מתחילה עם הרמת סינוס סגורה.

הרמת סינוס סגורה – כל מה שחשוב לדעת

ישנם שני תהליכים: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. כל עוד רופא השיניים יקבע כי חסרה כמות קטנה של עצם בפה המטופל, הרמת הסינוס הסגורה היא זו שתיבחר. בשונה מהרמת הסינוס הפתוחה שבה מבצעים חתך משמעותי יותר על מנת להחדיר את כמות העצם הנדרשת, במקרה הזה מתבצע חתך קטן מאד שדרכו ניתן להוסיף את כמות העצם הרצויה. 

כשמדברים על "כמות העצם", מדברים על חומר גרגירי המדמה את העצם הטבעית שבפה. למרות החתך (שיכול לעורר חוסר נוחות אצל לא מעט מטופלים), חשוב לדעת מספר דברים:

  • הרמת סינוס סגורה מתבצעת בהרדמה מקומית
  • מדובר על הליך שלא אורך יותר מ-20 דקות
  • ההחלמה יחסית פשוטה
  • אחוזי ההצלחה עומדים על מעל ל-90%!
  • יש להפחית משמעותית עישון כשבועיים לפני ואחרי ההליך

תופעות לוואי אפשריות לאחר הרמת סינוס סגורה:

  • דימום שטחי (במידה וישנו דימום מאסיבי – יש לשוב למרפאה)
  • כאבים ונפיחות באזור החתך
  • קושי בדיבור ביומיים הראשונים

טיפים שחשוב לאמץ לאחר הרמת סינוס סגורה:

  • יש לקחת את משככי הכאבים המומלצים על ידי הרופא
  • במשך 3 ימים: אין לאכול ולשתות מזונות ומשקאות קרים וחמים
  • ב-24 השעות הראשונות: עדיפות למזון נוזלי ורך בלבד
  • יש לדבוק בשגרת מנוחה כללית למשך שבוע

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »