שיניים תותבות גמישות – מה מייחד אותן?

שיניים בריאות ושלמות תורמות אמנם למראה החיוני והקורן, אך עוד לפני הכל הן ממלאות תפקיד חשוב ומשמעותי בגריסת המזון, ובדיבור תקין וברור. ניתן לייחס את השיניים התותבות אך ורק לאנשים מבוגרים, זאת בעיקר בעקבות מיתוסים שונים וגם סצינות מהתרבות הישראלית הפופולארית.

בפועל, מחסור בשיניים אינו תמיד משהו ניתן לצפות, כאשר לעתים אותן שיניים שחסרות מקורן במכה או תאונה פתאומית. לכן, פתרון השיניים התותבות מתאים לכל אדם ובכל גיל, כל עוד הוא סובל ממחסור בשן או שיניים. הודות לפתרון השיניים התותבות, ניתן להשלים את השיניים החסרות בטיפול יסודי, קצר וגם נגיש כלכלית.

שביעות הרצון של המטופלים מהשיניים התותבות הגמישות גבוהה מאד. השיניים התותבות הגמישות מצופות בשרף, והוא זה התורם בין היתר להפחתה משמעותית בכאבים שעלולים לחוש במהלך התקנת השיניים, וגם לאורך תקופת ההסתגלות והשגרה. 

שיניים תותבות גמישות – על מה באמת מדובר?

צמד המילים "שיניים תותבות" מגלם בתוכו שלל טיפולים וסוגים: שיניים תותבות קבועות, זמניות, מלאות וחלקיות. תת-טיפול נוסף הוא באמצעות השיניים התותבות הגמישות, שדרך תיאורן ניתן להבין כי מדובר על שיניים גמישות יותר, וקשות פחות, בהשוואה לאלו ה"רגילות". דרך קבע, ישנו ניסיון לשפר את תחושת המטופלים הנהנים מפתרון השיניים התותבות, תוך דגש על הסתגלות קלה ומהירה יותר.

לצד היתרונות הבולטים של השיניים התותבות, גם ישנם לא מעט חסרונות שחשוב להיות ערים להם. מאחר ומדובר על התקן חיצוני ולא על שיניים טבעיות, הרי שהן נוטות לעתים להפריע, ולייצר תחושה כללית של חוסר נוחות. השיניים התותבות הגמישות אמורות לענות בדיוק על הצורך הזה, ובאמצעות המגע הגמיש והרך, לבסס סביבה נוחה, רכה ואידיאלית יותר בפה.

התאמה מלאה של השיניים התותבות אל המטופל

שיניים תותבות מותאמות באופן אישי למטופל. מטבע הדברים, כל מטופל מאופיין בלסת שונה ובגודל שונה, כך שיש לקחת מידות מדויקות לטובת התאמה אידיאלית. כחלק מהרצון להבטיח שביעות רצון מלאה, גם נבחנת האפשרות להתאים שיניים תותבות גמישות, ולא את אלו "הקונבנציונאליות". בשונה מהשיניים התותבות הרגילות, אלו הגמישות מצליחות להשתלב בהרמוניה גדולה יותר לרקמות השונות, כך שהסביבה בפה פשוט נוחה יותר כבר מהרגע הראשון. 

התאמה מלאה של השיניים התותבות אל המטופל

דברים חשובים שכדאי לדעת על שיניים תותבות גמישות:

  • שיניים תותבות גמישות, כמו אלו הרגילות, דורשות בתחזוק ובניקוי ממש כמו שיניים רגילות
  • ניתן להתאים אותן מראש למטופל ולבחור בהן כפתרון הקבוע
  • בשונה משיניים תותבות רגילות, אותן לא צריך להסיר בלילה לפני השינה
  • גם תותבות אלו דורשות בתקופת הסתגלות שיכולה לארוך כשבוע 
  • שיניים תותבות גמישות לא ניתן לרפד

למי מתאימות השיניים התותבות?

כאמור, מדובר על טיפול שכל תכליתו היא לגשר על הפער של המחסור בשיניים. ההשוואה בין טיפולי התותבות ובין השתלות השיניים, מתבקשת. כשבוחנים את האפשרויות השונות, צריך לקחת כמה דברים בחשבון ורק לאחר מכן לבסס החלטה נבונה ומושכלת:

  • בכל הקשור לעלות הכלכלית, שיניים תותבות גמישות זולות יותר מטיפולי השתלת השיניים
  • מדובר על  טיפול קצר מאד, כך שהוא עונה על צורך מיידי מבלי צורך להמתין חודשים להשתלה
  • הנראות האסתטית טובה ומחמיאה, אך עדיין ישנו יתרון בולט לטיפולי ההשתלה
  • שיניים תותבות מתאימות למחסור של שיניים בודדות או מספר רב של שיניים

פתרון השיניים התותבות הגמישות מועדף על קהלים בכל טווח הגילאים. הסיבה היא הרצון להשלים את מחסור השיניים, מבלי להתמסר לתהליך טיפול ארוך וממושך. במידה וגם אתם סובלים ממחסור בשיניים, תוכלו להגיע אלינו למרפאה לבדיקה יסודית ופגישת ייעוץ איכותית, אמינה ומקצועית.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »