מהי רפואת שיניים מונעת ועד כמה היא חשובה?

ישנה עובדה בסיסית והיא שאתם צריכים את השיניים שלכם בריאות, חזקות ומתפקדות. מה אם היו אומרים לכם שיש לכם 2 אפשרויות שונות שתצטרכו לבחור רק אחת מהן?

  • האחת היא להזניח את השיניים שלכם, ורק במצבים אקוטים להגיע אל המרפאה ולטפל בשיניים. במצבים שכאלו, לרוב תסבלו מכאבים עזים ושיניים לא מתפקדות.
  • האפשרות השניה, היא להקפיד על שגרת תחזוק גבוהה בשיניים, לטפח אותן, להגיע לביקורות ולבדיקות. המטרה? לתחזק במטרה למנוע כאבים וטיפולים נרחבים. 

אז במה אתם הייתם בוחרים? למרות שמרבית האנשים יעדיפו בבירור את האופציה השניה, לרובם קשה מאד ליישם זאת. רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, דעו כי רפואת שיניים מונעת מעניקה לכם הזדמנות נוספת: לשמר את השיניים שלכם בריאות ומתפקדות! 

רפואת שיניים מונעת – לא מגיעים למצב של טיפול אקוטי

רפואת שיניים מונעת

קרה לכם פעם שהתעוררתם באמצע הלילה מכאב עז בשן? הכאב בא לבשר לכם בשם השן: "נזכרתם בי מאוחר מדי". רפואת השיניים המונעת שמה את הדגש על מניעת הכאבים והטיפולים, זאת באמצעות שגרה של תחזוק בריא, נכון ויסודי בשיניים. המון פעמים הפירוש שנותנים לרפואת שיניים מונעת הוא אפס מעשה, אך בפועל – אתם נדרשים לעבוד ולהיות בעירנות מלאה לשיניים. 

ככל שתתחזקו יותר את השיניים, כך גם עולה הסיכוי שלא תזדקקו לטיפולי שיניים נרחבים, למצב של אובדן שיניים בעקבות ריקבון, או  חלילה לטיפול עקירה המסתמן כמוצא האחרון. 

אז איך מתחזקים את השיניים ודבקים בשיטת ה"מניעה"?

תשמחו לדעת כי אתם לא עומדים לקרוא סודות או להיחשף למידע שטרם שמעתם עליו. כל מה שאתם צריכים הוא להגיע להבנה כי ככל שתתחזקו יותר, כך טוב יותר. שגרת תחזוק מבוססת בעיקר על צחצוח שיניים, על ניקוי באמצעות חוט דנטלי ועל ביקור של לפחות פעם בשנה במרפאת השיניים. 

שימו לב: ביקור במרפאה לטובת ביצוע בדיקה שגרתית, הוא פעולת התחזוק החשובה ביותר. בבדיקה שכזו, נבחן את המצב הפה והשיניים, ונוכל להמליץ לכם במידת הצורך על טיפולים שונים. אבחון מוקדם של בעיות בשיניים, יכול למנוע מצב של טיפולים נרחבים וסבוכים יותר. הדוגמא הקלאסית: במידה ומזהים חור בשן בשלב מוקדם, ניתן מיד לטפל באמצעות סתימה. בעת שמזניחים ממושכות את טיפול הסתימה, יגיע השלב שבו היא כבר לא תהיה רלוונטית ויהיה צורך בטיפול שורש. לא תטפלו בזמן בטיפול השורש? אתם עוד עלולים להגיע למצב של עקירה.

צחצוח שיניים וניקוי באמצעות חוט דנטלי – מדוע?

משום שהאינטרס שלכם הוא לסלק כמה שיותר חיידקים. ככל שמצטברים יותר חיידקים על השיניים, כך מצטברות להן עוד בעיות. כל הנדרש מכם הוא לצחצח שיניים בבוקר, בצהריים ובערב. אלו מכם שרוצים להקפיד קצת יותר – צחצחו לאחר הארוחות. ומהו תפקידו של החוט הדנטלי? החוט הדנטלי מסלק את כל מה שלא רצוי, ומסייע לכם לשמר את הסביבה הבריאה בפה. כידוע, ישנן שאריות מזון שנשארות שיניים, וגם הן יכולות להיות פתח לצרות. מעבר לכך, מברשת השיניים בעקבות המבנה שלה, מעט מוגבלת בנגישות שלה לכל אזור בפה. החוט הדנטלי? מגיע לכל מקום! 

שיננית – מסלקים את האבנית ביעילות!

ישנם טיפולים שלא תוכלו לבצע לבד, ולכן יש את השיננית במרפאת השיניים שלנו. השיננית מתמקדת בעיקר בניקוי האבנית מהשיניים. שימו לב כי הצטברות של אבנית יכולה לגרום לדלקות ומחלות בחניכיים, שבאות לידי ביטוי באודם, נפיחות, דימום וכאבים. כל עוד אתם לא סובלים מבעיות בחניכיים, התדירות המומלצת היא של 3 פעמים בשנה. במידה ואתם דווקא נוטים לפתח בעיות בחניכיים, הגיעו כ-4 פעמים בשנה לטיפול שיננית אצלנו במרפאה.

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »