שיניים צהובות – הסיבות ודרכי הטיפול האפשריות

ככל שעוברות השנים, גם אתם יכולים להבחין בגוון השיניים המשתנה שלכם. תמונות ישנות או זיכרונות יפים, הם עדות לכך שפעם גם לכם היו שיניים לבנות שתרמו לנראות האסתטית. תופעה של שיניים צהובות שכיחה יותר ממה שאתם יכולים לדמיין, כך שתדעו כי אתם ממש לא לבד.

עד כמה חשוב לטפל בשיניים צהובות? חשוב, מהסיבה הפשוטה שגוון לא אחיד בשיניים פוגע בביטחון העצמי וברצון לעשות את הדבר המקסים ביותר – לחייך.

אין סיבה אחת שבגללה השיניים שלכם כיום צהובות. חשוב לציין כי גם אנשים ששומרים על היגיינה ובעלי מודעות גבוהה לשיניים בריאות, יכולים לסבול משיניים צהובות. כלומר, אין בהכרח קשר בין בריאות השן ובין הגוון שלה. כך או כך, שיניים צהבהבות לא תורמות לכם בשורה צורה, וחמור מכך – פוגות בכם. לפניכם, הסיבות השכיחות הגורמות לשיניים צהובות:

שחיקה טבעית של השיניים והאוכל שאתם אוכלים

ההתבגרות הטבעית באה לידי ביטוי בהמון אופנים, גם בגוון השיניים שלכם. השיניים שלכם עוברות תהליך איטי והדרגתי של שחיקה ובלאי, זאת לאחר שהן מתפקדות ומשרתות אתכם שנים רבות. זיכרו כי השיניים סופגות את כל מה שאתם אוכלים ושותים למשך שנים, וסביר מאד כי השיניים יאבדו את הגוון הטבעי שלהן ויושפעו מכל מה שאתם מכניסים לפה. מעבר לכך, שכבת האמייל לא נותרת באותו עובי לנצח, ועם השנים היא הופכת יותר ויותר דקה. כתוצאה מכך, אתם עדים לאותו גוון צהבהב שיוצר אצלכם חוסר נוחות. 

שחיקה טבעית של השיניים והאוכל שאתם אוכלים

צהובות מלידה: כשאתם נולדים עם שיניים צהובות

כידוע, כל אדם מאופיין בתכונות אחרות ובתורשה אחרת, שגם באה לידי ביטוי בגוון השיניים. שימו לב כי יש לשלול את הסיבות אחרות הגורמות לשיניים שלכם להצהיב, לפני שאתם ממהרים להגדיר את הסיבה כתורשתית. לעתים, תגלו כי הסיבה לשיניים הצהובות היא שתיית מזון מכתים, שימוש בתכשירים לא מומלצים וכיוצא בזה. מה שיכול לתמוך את הטענה כי זו אכן הסיבה, היא שיניים צהובות על בני משפחה נוספים. 

גורמים נוספים המשפיעים על גוון השיניים:

  • שתייה של קפה ותה בתדירות גבוהה
  • תחזוק לוקה של השיניים
  • עישון סיגריות

הלבנת שיניים אל מול ציפוי שיניים – מה באמת כדאי?

הטיפול עם יחסי הציבור הטובים ביותר לטובת העלמת הכתמים הצהובים, הוא דווקא טיפול הלבנת השיניים. בפועל, הטיפול המומלץ ביותר הוא דווקא טיפול ציפוי שיניים. החיסרון המשמעותי ביותר של הלבנת השיניים, הוא העובדה כי מדובר על חומר שיש למרוח אותו. כך, כל שן מגיבה לחומר בצורה שונה, ובהתאם מתקבל גוון שאיננו אחיד. חשוב לציין: החומר ישפיע על כן שן ואכן יהיה ניתן להבחין בפער של לפני ואחרי. עם זאת, כל שן תולבן לרמה אחרת, וכך החיוך יסבול מאותו "אפקט דמקה" שאתם רוצים להיפטר ממנו.

הלבנת שיניים אל מול ציפוי שיניים – מה באמת כדאי?

הבשורה המתקדמת ביותר היא בחסות טיפול ציפוי השיניים. מדובר על ציפוי שמיישמים כרצועה אחת על כל השיניים. על מנת להמחיש את האפקט – דמיינו לעצמכם מדבקה. הציפוי מיושם על כל השיניים הרלוונטיות, וכך אין כל חשש כי כל שן תאופיין בגוון אחר. אם גם אתם סובלים משיניים צהובות ורוצים גוון קורן ואחיד – ציפוי השיניים מסתמן כשיטה המומלצת ביותר! 

"טיפול אצל השיננית יכול לסייע?"

בהחלט! אמנם הטיפול אצל השיננית לא מוגדר כטיפול שמטרתו להלבין את השיניים, אך התחזוק מסייע מאד בשמירה על גוון השיניים. מעבר לכך שהשיננית תורמת בשמירה על היגיינת הפה, סילוק אבנית והקלה בסימפטומים של מחלות חניכיים, היא תוכל לחלוק אתכם שלל טיפים:

  • מזון ושתייה שיש להימנע מהם
  • שימוש בתכשירים ביתיים מומלצים כדוגמת שטיפות פה
  • שימוש במשחת שיניים מומלצת שיכולה לתרום כטיפול משלים ועוד…

אהבת את המאמר? שתף/י עם החברים!

ד"ר ליליה גלדישב

ד"ר ליליה גלדישב

עוסקת ברפואת שיניים בישראל משנת 1996, מנהלת ובעלת שתי מרפאת שיניים פרטיות משנת 2004, מתמחה בביצוע שיקום הפה בעזרת שתלים כתרים ותותבות בהתאמה אישית.

מאמרים נוספים

סוגי השיניים התותבות

חייכו! סוגי השיניים התותבות

הפתרון הוותיק ביותר להשלמת שיניים חסרות, הוא הפתרון בדמות שיניים תותבות. למרות שישנה שיטה מתקדמת יותר – השתלת השיניים, הביקוש לשיניים התותבות נותר גבוה. השיניים התותבות הן התקן חיצוני שמורכב בחלל הפה, במטרה להשלים את השיניים החסרות. מדובר על פתרון

קרא עוד »
שן בינה כלואה

שן בינה כלואה – על התופעה ואיך מטפלים בה

כאבי שיניים לא מבשרים טובות. עם זאת, הכאב מסתמן המון פעמים דווקא כ"חבר" – כזה שמעודד אתכם להגיע לבדיקה, ולטפל מהר ככל הניתן בבעיה. שן בינה כלואה תלווה גם היא בכאבים, כאלו המתוארים ככאבים עזים, חדים וכאלו שקשה מאד לסבול.

קרא עוד »
ציפוי שיניים לומינרס

ציפוי שיניים לומינרס

תרצו או שלא, אך גם על החיוך שלכם לעתים רואים את השנים: שיניים מוכתמות הינן תוצר של התבגרות, אכילת מזונות מכתימים, עישון ושתייה. האם אתם צריכים להתפשר על חיוך פחות ממושלם? בוודאי שלא. רפואת השיניים מציעה כיום מניפה רחבה של

קרא עוד »